Omdat mensen (Nederlanders!?) zich lekker voelen bij mopperen en chagrijnig doen. Kennelijk stijgen ze dan in zelfachting of zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet zo, maar negativiteit is veel meer benadrukt... Iemand die positief is, die haalt het nieuws niet meer... Dus het is allemaal negativiteit dat het nieuws haalt...

Er is veel en veel meer positiviteit heden ten dage, maar dat haalt het nieuws niet...

positiviteit en negativiteit zijn nog altijd in evenwicht, maar niet in het nieuws... Helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn we zo negatief dan, ik ontmoet veel positieve mensen en zelf ben ik ook meestal heel positief.
Nederland is nu eenmaal een land vol mopperkonten, dat wel, maar ik ontmoet toch gelukkig veel mensen voor wie het glas halfvol is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het reusachtig meevalt.
het valt me juist vaak op hoe vriendelijk en aardig mensen zijn, meerdere keren per dag.
even een praatje bij de bushalte, mensen die je voor laten gaan bij de kassa, iemand die je even ondersteund als je de tribune afklautert, en ga zo maar door.

zeker niet onaardig bedoeld, maar straal je zelf wel positivisme uit?
14 jaar geleden
Omdat de oorzaken toenemen die negativiteit veroorzaken. Toenemende criminaliteit, werkeloosheid, hufterigheid, files, troep op straat, enz. enz.

Ik denk ook dat het een vicieuze cirkel is, want negativiteit van jezelf slaat over op anderen. Ik moet helaas bekennen dat ik er zelf ook niet vrolijker op wordt, maar als je vandaag denkt dat de grens van het extreme is bereikt lees je morgen een bericht in de krant dat het toch nog erger kan.

Natuurlijk zijn er ook veel leuke dingen en het is niet alleen kommer en kwel, maar mijn beeld van de samenleving is echt dat deze afglijdt.
14 jaar geleden
Dat kun je je inderdaad afvragen, we zijn het 6e land op de ladder van landen waar alles goed geregeld is, maar we zijn een soort rupsje nooit genoeg geworden, Het grote ongenoegen neemt ergelijke vormen aan. Waarom? Omdat we te verwend zijn denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we worden bang gemaakt en onzeker over de toekomst. Het is vaak ook oneerlijk verdeeld. Als je altijd netjes leeft, je belastingen op tijd betaald, heb je uiteindelijk minder te besteden als je kennis, die er ongestraft bij kan klussen. Als je anderen altijd helpt, kan het gebeuren dat jij ervoor opdraait als er iets beschadigd is of anders fout gegaan. We moeten van alles dulden, overlast, pedofielen in de straat, stalkers, altijd weer je winkel beroofd (vaak door dezelfde kinderen, want die kun je niet vervolgen) enz. sla de krant maar eens open. Het lijkt wel alsof alleen de "goeden"bestraft worden. Als iemand met een slok op je kind aanrijdt krijgt hij een taakstraf. Het is het feit dat er niet rechtvaardig wordt bestraft door de rechters, dat velen frustreerd. Een ambtenaar mag kiezen te stoppen met werken als hij 65 is. Hij kan dit ook vaak want voor zijn pensioen is wel op een goedkope manier gezorgd. Iemand die altijd hard en zwaar gewerkt heeft, (lichamelijk vooral) loopt nu het risico door te moeten gaan tot hij 67 is ( Zal ook wel weer doorgaan). De senioren die het niet zo goed hebben gehad als wij, hebben het extra zwaar, net als de echte minima. Voor die is het extra hard (dat de topmanagers zichzelf met miljoenen verrijkt hebben) en zij moeten het het meest in hun portemonnee voelen.
Ik kan zo nog wel even doorgaan.Vind jij het gek dat er zoveel ontevredenheid en negatieviteit is tegenwoordig? Nou,ik niet!

Toegevoegd na 3 minuten:
Zelf ben ik positief hoor,want ik ben gezond, heb al het belangrijke wat voor mij het leven levenswaardig maakt.Maar ik denk dat bovenstaande wel een belangrijke reden is.
amc
14 jaar geleden
Omdat we nooit tevreden zijn?
Maar misschien ook omdat het sinds jaren weer eens niet meezit hier in nederland..?
En neem het de chagrijnige nederlander dan maar eens kwalijk..eerst kan alles. nu kan niets of weinig..
Inleveren is de boodschap nu terwijl er van de andere kant geld met bakken wordt uitgegeven aan zaken waar de gemiddelde nederlander de haren van overeind gaan staan..
De strafmaat in Nederland voor crimininele activiteiten wordt alom als belachelijk gezien, de maffe wetjes en regeltjes waar we zo trots op moeten zijn want het is allemaal zo goed geregeld, komen ons de strot ook al geregeld uit, en onze geweldige medische zorg kost inmiddels zo veel dat we steeds meer terug gaan naar het vroegere klasseverschil..

Ik chagrijnig en ontevreden? Nee, dat niet maar het word me lastig gemaakt om dat vol te houden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die negatief zijn hebben dan in hun ogen veel gesprekstof. Denk maar aan een burenruzie de hele straat en vriendenkring moeten het weten.

Maar als de buurvrouw spontaan een bos bloemen voor je meeneemt, wordt er gedacht heeft ze iets goed te maken.

Negatieve dingen vallen eerder op dan positieve dingen.

De maatschappij wordt harder en geeft veel ergenis bij mensen.

Hoe meer verdriet en tegenwerking je krijgt worden mensen ook eerder negatief.

Ben je positief trek je ook veel meer postieve dingen naar je toe, en blijf je in een negatieve spiraal zitten dan komen daar steeds meer mensen bij. En mensen moeten leren van elkaar bijv. door dingen anders te zien terwijl ze daar zelf nog helemaal niet aangedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jezelf positief bent ontmoet je ook alleen mensen die ook positief zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ze te weinig hebben meegemaakt,of omdat ze gewoon veel te verwend zijn,meer en meer en meer....jammer is dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd dat als je zelf positief bent dat je het meest bereikt. Met jouw positieve houding krijg je anderen ook sneller positief. Negatief gedrag roept negatief gedrag op. En positief zijn kost nou eenmaal veel minder energie en dus is dat veel makkelijker!