Wat is het verstandigst om te doen in deze situatie?*lees beschrijving*

Sinds een wat langere tijd heeft een vriend van mij een "relatie" met een minderjarig meisje. Na een paar maanden ging ze al weg omdat ze iemand anders had, echter duurde dit maar een paar dagen en toen kwam ze terug. Ik zei dat hij haar niet terug moest nemen, sinds als je weggaat je niet gelukkig bent met diegene. Desalniettemin werd er niet naar mij geluisterd.
Daarna voegde ze mij toe op msn en begon met mij te praten, echter kwam ik al snel tot de conclusie dat ze hem gewoon terug nam omdat die andere persoon tegenviel en ze niet alleen wou zijn.
Vele maanden later kwam erachter dat ze op mijn msn was geweest en had veranderd en ik was laaiend. Daarna heb ik dat gemeld aan die vriend en heb ik negatief over haar gesproken. Omdat ze stiekem alle gesprekken in de gaten hield las ze dat en toen werd alle schuld op mij geschoven en bleef ze kwaad op mij.
Na nog wat maanden ging ze weer met mij praten om te hopen dat ze nog wat kon vinden om mij weg te krijgen kwam ik al aardig snel achter. Ik trapte hier niet in en ze begon mij te beledigen. Ik was toen helemaal laaiend en heb op een later moment toen ik wel vrijuit kon praten haar wel precies gezegd hoe ik erover dacht.
Probleem is dat die vriend mij totaal niet geloofd ook al geef ik hem de gesprekgeschiedenis en haar fouten niet wilt zien. Ook liegt hij steeds tegen mij en heb ik het gevoel dat zij ervoor zorgt dat ik weggewerkt word. Ik kan hem totaal niet meer vertrouwen, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgens mij ben jij met beiden niet op goede voet nu.

Neem gewoon afstand en laat ze in hun sop gaar koken
Wie weet komt je vriendschap met die vriend tzt weer goed, of niet, dan is het gewoon over.

Waarom wil je hem eigenlijk zo graag " redden" .

Ik zou niet een echte breuk forceren maar gewoon een tijd niks afspreken, je bent gewoon druk, je hebt wat anders, verzin iets maar ga een tijdje wat anders doen in je vrije tijd
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
dat klonk al een beetje door uit je vraag, maar zo kan het toch ook niet langer? Hij wil niet naar jou luisteren, jij ben nu de kwaje peer in het verhaal met die vriendin.... Als jullie zo doorgaan gaat de vriendschap er OOK aan. Alternatief is dat je hem 1x uitlegt dat jij zijn vriendin ECHT niet meer ziet zitten en dat je alleen nog contact met hem wilt en NIET meer over haar wilt praten sterkte
amigo
12 jaar geleden
Het blijft natuurlijk jouw verhaal. Je hebt je vraag uitgebreid opgeschreven maar iemand die jullie niet kent ziet zo toch maar een deel van het verhaal. Dus voordat je te drastisch te werk gaat dacht ik: neem afstand ZONDER echte breuk, kom je zelf even tot rust en wie weet zijn de zaken over een tijdje opeens anders (ik wilde zeggen, is die vriendin misschien vertrokken maar ze hebben al best een tijd een relatie, die kan ook nog wel een tijdje blijven). Trouwens, iets heel anders maar sommige mensen voelen ENORM veel aantrekkingskracht naar iemand die eigenlijk niet goed voor ze is. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn maar daar kun je moeilijk tegen vechten. Dan weet hij misschien diep in zijn hard dat dit niet helemaal ideaal is maar als echte kerel geef je dat natuurlijk NOOIT toe. En die aantrekking is er dan wel nogmaals sterkte wat je ook doet
amigo
12 jaar geleden
oeps: diep in zijn HART natuurlijk
Als (ik zeg áls) je jezelf serieus neemt, mag je ook 'eisen' dat anderen dat doen. Dat kun je niet afdwingen natuurlijk, moet je zelfs niet willen proberen. Laat ze lekker in hun sop gaarkoken, zou ik zeggen, en zoek vrienden die wel normaal tegen je doen.
12 jaar geleden
hij wil het niet inzien dus dan maar niet. hoe meer jij het zou willen bewijzen dat die meid niet klopt hoe meer jij de gebeten hond bent.

zij mag je niet, en hij staat ook niet meer positief tegenover jouw.

laat ze het lekker uitzoeken samen. jij voelt je teveel door hun reacties dus laat het los. als zijn ogen een keer open gaan hoor je het waarschijnlijk vanzelf wel.