Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt er in de advertentie over de dode hoek met Hans Klok verwezen naar een site en niet gewoon de boodschap vermeld?

Als ik moet gaan zoeken naar antwoorden over veiligheid dan klopt er toch iets niet?
Hans Klok zegt dat hij iets uit gaat leggen, maar vervolgens moet je naar een aantal animaties kijken.

Durven ze de boodschap niet op TV door te geven?

Want het algemene advies van de site is: Vrachtwagen in de buurt, de stoep op of vooral wachten op de vrachtwagen.
Is dit wenselijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
428

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind het ook een aparte campagne. De aandacht wordt bijna geheel weggetrokken van het daadwerkelijke probleem en een antwoord wordt niet meteen gegeven.
Net zoals met veel dingen tegenwoordig, wordt alles omgeven in een jasje van 'show, glitter & glamour'! Terwijl het soms een bloedserieus onderwerp betreft! Ik begrijp de strategie niet helemaal.

Ik denk dat het reclamebureau die deze opdracht heeft gekregen waarschijnlijk denkt 'mee te gaan' in de tijd en het 'spannend' te houden + dat Hans Klok hen nog iets schuldig is ???
En dat de overheid zowieso geen verstand heeft van reclame campagnes, marketing & PR- en tevens zich helaas niet erg lijkt te bekommeren om wat er bij mensen en maatschappij speelt... + dat er een vriendje van hen bij een reclamebureau werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat het bij de dode hoek van een vrachtwagen van belang is dat mensen snappen waarom en niet alleen een advies opvolgen. Vandaar de animaties, om dit duidelijk te maken.
Veel basisscholen geven ook eens per jaar les in de dode hoek van een vrachtwagen. Daarbij mogen kinderen dan in een vrachtwagen plaats nemen en met eigen ogen zien dat hun vriendje of vriendinnetje echt verdwijnt, ondanks de vele spiegels. Dat maakt meer indruk dan een vage waarschuwing: kom niet in de buurt van een vrachtwagen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft ook te maken met de richtlijnen voor reclame. Als je namelijk net over de grens wilt gaan en hiermee wegkomen, dan laat je je doelgroep naar een website gaan. Dan kan je nog steeds reclame maken.

Bovendien kan je toch meer gegevens inwinnen. Dus misschien wel een IP-adres, een email-adres.

Kan je ook de effectiviteit van je reclame meten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat heel veel websites zo commercieel zijn als wat.
Hoe meer bezoekers zo'n site telt, des te meer geld wordt er verdiend. Zo'n website barst immers van de reclame en geld moet rollen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een spotje op TV kan je onvoldoende je boodschap kwijt, in dit geval wordt er alleen gemeld dat er een dode hoek is die gevaarlijk is.
Het gaat er juist om, dat degenen die hierin geinteresseerd zijn ook moeite doen om de informatie op te gaan zoeken: zodra die stap is genomen, is het voor een groot deel zeker dat alle informatie die op die website over dat onderwerp staat ook aankomt.
De bedoeling is dat het als een soort sneeuwbal effect doorgaat, dat de scholieren onderling elkaar informeren door gedrag op de rotondes en zo.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding