Kan ik vragen in een interview hoeveel een beroep verdiend ?

Ik moet een interview houden met een medewerker van jeugdzorg als schoolproject.
Een van de standaard vragen is :
'hoeveel is het gemiddelde salaris per maand?'
Ik doe het interview via de mail
Omdat het helaas niet persoonlijk kan.
Ik heb deze man nog nooit gesproken.
Is het redelijk om deze vraag te stellen of kan het eigenlijk echt niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

dat kan. En de ander kan besluiten of hij wil andwoorden. Als je nou niet vraagt: Hoeveel verdient u, maar in welke range ligt het salaris voor iemand met uw positie dan is het al een stuk minder persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dat best vragen. Stel de vraag dan niet te direct maar meer algemeen. "Wat is het gemiddelde salaris voor een medewerker in de jeugdzorg". Dan zal dat afhangen van de functie van de medewerker, zijn leeftijd en ervaring en of hij wel of geen leidinggevende functie heeft. Misschien wil degene die je interviewt daar nog wat meer informatie over geven. Als de geinterviewde geen antwoord wil geven, kan je op een site kijken als loonwijzer.nl om voor jezelf een indicatie te krijgen van het inkomen.