Hoe groot is de kans dat de vechtsporters in de situaties ook wint?

ik heb het idee , over de agenten en de ME-inburgers tijdens de demonstraties dat ze denken heel wat zijn, ze krijgen toch te pakken wie ze willen , Stel nou dat er veel van die demonsraties dat se PRO vechtsporterszzijn ,en dat ze tegen de ME OF ME inburgers zullen in conclicten komen , ik heb nooit gezien dat politie hun ook klappen ontvangen ,dan vraag ik me toch wie zou er van die twee strijders gaan winnen de politie of de Pro vechsporters ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

De politie is qua bewapening een heel stuk geavanceerder dan normale burgers. Of die burgers nou een vechtsport beoefenen of niet. Wat je in films ziet dat een enkele man 10 zwaarbewapende mannen aankan is pure fantasie. In het echt zou dit niet kunnen. Mocht nou heel Nederland in opstand komen dan is het een ande verhaal. Maar dan praat je ook over enorme aantallen, en dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik durf er geen voorspelling op los te laten, te meer omdat agenten ook getraind worden in allerlei vechtsporten.

Daarbij hebben we laatst weer kunnen vaststellen dat agenten die zich in het nauw gedreven voelen daadwerkelijk hun wapen mogen trekken en ook gebruiken als ze daadwerkelijk bedreigt worden, ben bang dat ook diegene met zwarte band in welk vechtsport dan ook toch aflegt tegen de kogel.

Ook weten agenten verdomd goed wie ze er moeten uitpikken tijdens een demonstratie, dat zijn niet de mensen die een vechtsport beoefenen maar raddraaiers die anderen aanzetten tot doen van dingen.

Als laatste wil ik kwijt dat iemand die een vechtsport beoefend niet gemakkelijk in een situatie beland waarin hij een fysiek conflict krijgt met een politieagent.
De training van een vechtsport is gebaseerd op beheersing, een echte pro zal dan ook pas fysiek geweld gebruiken als er ook daadwerkelijk fysiek geweld tegen hem gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gezegd. Ik kan soms zo moe worden van dat vooroordeel dat vechtsporters agressieve mensen zijn. Integendeel juist. Een virtueel +je vanaf m'n iphone...
De eerste les vechtsport is dat je het niet in de praktijk mag uitoefenen. Dus dan falen de vechtsporters zoiezo al.

Ook is het zo dat de ME beter samen kan werken door portofoons etc.. Dus ook samen meer bereiken dan een stel opgefokt jeugd..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk toch dat de politie het wint want die hebben stokken om mee te slaan en uiteindelijk kunnen ze altijd nog gaan schieten. Als de politie nou tegen allemaal mensen met vuurwapens enzo vecht verliezen ze het wel, want dan ga je niks doen met je kleine pistooltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de aantallen gelijk zijn wint de ME. De ME heeft de beschikking over wapens zoals wapenstokken en vuurwapens, een schild, pepperspray en voertuigen met waterkanonnen. Vechtsporters hebben alleen hun lijf.