Welk middelbare beroep verdient het meest? en waarom?

Bijv. een beroep in de zorg, toerisme enz..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het beste betalen beroepen in de commerciële sector, waar je naast je normale loon een prestatie- of winstbonus kunt ontvangen. Mits je goed genoeg bent natuurlijk.

In de zorg, en in zijn algemeenheid bij de overheid, staan de salarissen in principe redelijk vast - wel worden bijvoorbeeld nacht- en weekenddiensten / feestdagen wat beter betaald, waardoor je toch een leuk extraatje kunt verdienen.

Het allerbeste spring je er uit als je met je middelbare opleiding er in slaagt gewoon lekker voor jezelf te beginnen, en een winstgevende onderneming uit de grond weet te stampen. (hoewel het ook vaak klooien in de marge is ; een eigen bedrijf is geen garantie voor goede verdiensten - de markt moet ook een beetje meezitten. )

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook vies en gevaarlijk werk betaalt vaak relatief goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijk te zeggen, sommige beroepen hebben een lager basissalaris maar daar krijg je extra uitbetaald wegen ploegen of overuren, of commissie.
Maar als ht om die laatste tientjes in de maand gaat(ik denk niet dat er allemaal zo'n extreem verschil in zit, zou ik kiezen wat je leuk vindt. Geld verzoet de arbeid, maar als je tot je 65 of 67 werk moet doen waar je niet om geeft, worden het heel zware jaren. Ondanks de extra vakantie of iets duurdere auto