Kan de wereldbevolking toenemen wanneer er over heel de wereld een 1/2-kind politiek zou zijn?

Zelf ben ik ervan bewust dat dat gewoon onmogelijk is omdat wanneer elk echtpaar 2 kinderen zou mogen zouden dus voor elke 2 mensen 2 nieuwe op de wereld komen. En dat zou wederom leiden tot een krimp aangezien er mensen zijn die geen 2 kinderen willen en mensen zijn die geen kinderen willen en mensen zijn die onvruchtbaar zijn en geen kinderen kunnen krijgen. Heeft iemand een betere uitleg voor deze vraag misschien? Want er zijn mensen nog steeds zo naief om te denken dat de wereldbevolking groeit, zelfs wanneer er een 1-kind politiek zou heersen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ALS er een 1 kind politiek zou zijn, en dit effectief gecontroleerd zou worden (Hoe kan je dat doen? Kinderen doden als je een tweede kind krijgt? Bah) dan zou de wereldbevolking binnen een generatie meer dan halveren.

Toenemen kan niet, indien dit wereldwijd nageleeft en gecontroleerd zou worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op korte termijn wel, want de kinderen die nu geboren zijn, zijn er veel meer dan de ouderen. Die kinderen krijgen ook. Nog elk 2 kinderen en de ouderen gaan dood. Zo wordt dus elke leeftijdsgroep hetzelfde aantal mensen.

Als de kinderen die nu geboren zijn stoppen met kinderen 'maken', dan zal de stijgende lijn langzaam stoppen, en gaan dalen.

Dat betekent dus, dat als je nu een 1 kindspolitiek zou invoeren, je over ongeveer 20/25 jaar een stagnering zult zien