Hoe is het mogelijk dat de gemiddelde Nederlander klaagt over de recessie/crisis? Als er vors gespaard wordt?

Hoor net op het radionieuws dat de Nederlandse bevolking alleen in 2009 al 25 miljard euro op spaarrekeningen heeft gezet...

Hoe is het dan mogelijk dat de gemiddelde Nederlander klaagt over de recessie/crisis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij Nederlanders zijn altijd al hele goede spaarders geweest,ook voor de crisis al.
nu met het oog op de naderende bezuiningen,spaart men misschien nog een beetje meer om een appeltje voor de dorst te hebben.
ook gaat de trend,van koop maar raak en betaal later of op afbetaling er een beetje uit,en komt het systeem van eerst er voor sparen dan pas kopen weer terug.
de tijd van mijn buurman heeft een nieuwe auto,ik moet er ook een is aan het verdwijnen.
een nederlander klaagt altijd wel,maar wie op dit moment werk heeft en houdt heeft nog geen reden tot klagen,anders is het als je je baan verliest en er in inkomen op achteruit gaat,een geen appeltje voor de dorst hebt,als je dan voor die tijd niet gespaard hebt zul je het wat zuiniger aan moeten doen,en iedere maand minder opzij kunnen leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Normaal gesproken hadden ze daar wellicht een groot deel van uitgegeven, maar angst door alle negatieve berichten, houden ze het nog maar vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doet de doorsnee Nederlander dat wel,of proberen ze ons wat aan te praten. Persoonlijk ben ik(gepensioneerd) er niet op achteruit gegaan,ook niet vooruit,maar om nou te zeggen reden tot klagen? Nee. Degenen die ontslagen zijn,gaan er natuurlijk fors op achteruit,maar dat lijken me niet de gemiddelde Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is denk ik niet de gemiddelde nederlander die zo mooi kan sparen.
financieel gezien zullen deze spaarders boven het gemiddelde uitspringen.
in mijn kennissenkring vallen ontslagen bij de vleet, daar wordt weinig gespaard.
14 jaar geleden
Spaarders zijn niet de mensen die ontslagen worden. Het leven is niet fair. Bovendien zeggen zulke totaal cijfers erg weinig. Het gaat niet om het totaal van de besparingen van burgers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde Nederlander klaagt over de recessie juist OMDAT hij nu (meer) moet sparen. Hij had dat geld veel liever uitgegeven.
En bovendien weet je helemaal niet om welke redenen mensen sparen. Daar zouden heel goed mensen tussen kunnen zitten die op het punt staat hun baan te verliezen (of hem al kwijt zijn) en dit geld dan nodig hebben om straks van te kunnen (over)leven.