Kan iemand mij helpen met deze vraag? Ik kom er zelf niet uit..

De helft van de Haagse inwoners is allochtoon. Zullen de praktijkpopulaties van de apotheken in Den Haag vergelijkbaar zijn met die van apotheken in de Achterhoek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt er aan wat je onder praktijkpopulaties bedoelt.

Gaan mensen van buitenlandse afkomst vaker naar de apotheek?
Dan zal het in de Haagse apotheek drukker zijn?
Gaan Nederlandse mensen vaker naar een apotheek?
Dan is dat andersom het geval.

Dan kun je ook nog een onderzoek doen naar wat voor medicijnen welke bevolkingsgroep meer gebruikt.
En hoe de communicatie verloopt met allochtone apotheekbezoekers.

Kortom: Dit is geen simpele vraag.
Je moet de vraagstelling nader definieren
oftewel uitgebreid onderzoek doen voor een goed
antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is nou wat men noemt, een dikke + waard

Andere antwoorden (3)

Dat zou zo zijn als ook de helft van de inwoners van de Achterhoek van alloxhtone afkomst is. Als dat niet zo is, is er een verschillende populatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwege raskenmerken en verschillen in leefwijze (waaronder voeding) kan de ene bevolkingsgroep meer of andere kwalen hebben dan een andere. In het algemeen kun je echter niet zeggen (zie link) dat nieuwkomers meer medicijnen gebruiken dan de oorspronkelijke nederlanders.
12 jaar geleden
In verschillende delen van het land is de populatie van mensen van allochtone afkomst veel en veel groter dan in andere delen van Nederland. Zo zijn de steden als Amsterdam, Rotterdam, Den Haag veel meer bewoond door allochtonen dan bijv. Hengelo, Almelo, Deventer, Vlissingen, Goes, Maastricht, Zwolle en bijv. Assen. Hoe het komt weet ik niet, maar het is in ieder geval een feit.