als je op kamer gaat, krijg je dan ook eigen slot voor je kamer? of s het alsof je thuis bent met vreemden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (5)

Je hebt in principe altijd een eigen slot op je deur. Volgens mij is dit zelfs verplicht, maar dit weet ik niet zeker.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik kan zo snel even niet vinden of het verplicht is of niet, maar je kunt er vanuit gaan dat je een slot op je kamer hebt dat alleen met jouw sleutel te openen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in een pand woont waar alle kamers verhuurd zijn, mag je ervan uitgaan dat er een slot op de deur zit.
Als je bij inwoont, zou dat ook zo moeten zijn (ik woonde ooit bij en huisbaas in die me wel de sleutel had gegeven maar er zelf ook nog een had - hij werd woest toen ik het slot verwisseld had en belde zelfs de politie, die hem kon vertellen dat hij niets op de kamers van zijn huurders te zoeken had als hij daar geen onderhoud moest doen, en dat ie anders maar geen kamers moest verhuren).
Dus het is niet te vergelijken met een huis waarin een gezin woont en waar meestal geen sloten zijn: elke kamer is eigenlijk een eigen huisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had een slot op mijn kamerdeur maar mocht dit niet het geval zijn dan kun je er vast wel een slot op laten maken.
Wel even van te voren overleggen met de eigenaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet voor je inboedelverzekering een slot op je deur hebben.
En aantoonbaar op slot hebben gehad als je zelf afwezig bent geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken moet jij in staat worden gesteld je eigendommen te beschermen tegen diefstal.

Daarom moet jou ook bij het overeenkomen van het huurcontract de sleutel overhandigd worden.

Echter..soms mag je zo blij zijn dat je eindelijk een dak boven je hoofd hebt gevonden..dat je je er niet druk om wil/kunt/mag maken als een slot op jouw deur ontbreekt.

In dat geval vraag je de eigenaar of hij/zij jou (liefst schriftelijk) toestemming wil geven zelf een slot aan te brengen op jouw deur.

Doorgaans zullen de eigenaars daarin wel toestemmen.. daar het hen niets kost.

En als je na je studie vertrekt..neem je eventueel je eigen slot weer mee..als je dat tenminste wilt..

Groet,

Ton