Waarom bungelen vrouwen vaak hun handtas tegen je aan en kan het ze niks schelen?

In openbare ruimtes heb ik (en zie ook anderee mensen met hetzelfde probleem) dat vrouwen hun tas tegen mensen aan slingeren. Vaak negeren ze hetzelfs alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Hoe komt het nou dat vrouwen dit doen en waarom gebeurd het en hoe denken andere hierover?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen niet alleen vrouwen, hoor - ik wil niet weten hoeveel rugzakken, nonchalant over de schouder geslingerd door een man (of een vrouw) ik al in m'n gezicht heb gekregen, of liefdevol tegen me aangedrukt, in het openbaar vervoer...

Het beste antwoord

Dus jij vind dat een inbreuk op je persoonlijke territorium, als ik het goed lees... Ik denk dat ze zich gewoon niet bewust zijn van hun lichaamsextensie, dat is alles... Ik geloof niet dat dit een bewuste zaak is, maar eerder een nonchalance of een onbewustheid... bZe hebben dat gewoon niet in de gaten... De volgende keer dat het gebeurt pimslyle, reageer dan met: Wat doe je nu? en ik verwacht dat iedereen zich meteen zal verontschuldigen, en daarin ligt het bewijs dat het a) onbewust is en b) ongewenst is ook bij henzelf om dat te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je loopt zwaaien je armen automatisch mee,weet je.Als je daar nou toevallig een tas in hebt en het is druk kan het gebeuren.Als een man dicht naast je komt lopen kan het twee dingen betekenen;hè,hier loop ik of wegwezen.Mag je zelf verzinnen.Maar het zou er raar uitzien als zo`n vrouw met een stijve arm met tas zou lopen,toch?

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh,ja,met een schoudertas kan dat wel.Denk eraan dames!
amc
14 jaar geleden
Hèhè, ik dacht dat deze vraag nooit gesteld zou worden!
Het is werkelijk ongelofelijk vervelend dat dames voortdurend hun handtasjes tegen god-en-alleman aanslingeren en daarbij ook nog eens doen of dit de gewoonste zaak van de wereld is. Eindelijk iemand die deze misstand aan de kaak durft te stellen!
Ook ik ben heel benieuwd hoe anderen hierover denken, want het wordt hoog tijd dat iemand hier wat aan doet!
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 voor de lach :))
Zelf houd ik juist in openbare ruimtes mijn tas voor me met mijn arm/hand erover, zodat ik hem beter in de gaten kan houden. Normaal gesproken zitten er toch veel spulletjes in die je beslist niet kwijt wil raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vrouwen trekken hun tasje over het hoofd, zodat het bandje tussen de borsten doorloopt, waardoor deze beter uitkomen. Vind ik persoonlijk geen gezicht, overigens.
Maar die enkeling die er mee loopt te zwaaien, heeft net een nieuw tasje gekocht en wil graag dat iedereen dat ziet. En als niemand het wil zien, moeten ze het maar voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf gemerkt dat het vaak in drukke ruimtes/gebieden gebeurt. Ik heb mijn tas om de schouder
met een kort handvat, de tas hangt dan als het ware een beetje op de schouder. Een ander persoon loopt tegen mijn tas aan in een druk gebied. Ik verontschuldig mij dan , en laat de tas van mijn schouder glijden en houd hem met de hand vast, of onder mijn arm.
het ligt er dus aan welke tas, en hoe druk het om je heen is hoe je om gaat met een handtas..
Ook gebeurt het nog al eens dat er wat spullen van mijn man in mijn tas een plaatsje moeten krijgen, omdat
hij er anders niet uitziet met uitpuilende bulten in zijn kleding waar spullen in zitten. Zo sjouw je een eind weg.
Ik heb ook wel eens de haren van iemand in mijn gezicht gehad, erg lastig.
Ik denk dat het voor sommigen een gewoonte gebaar is om hun tas beter om de schouder te krijgen, tijdens het winkelen wil die tas nog wel eens afzakken.