Als je respect hebt voor anderen word je ook gerespecteerd, hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind mijn vraag wel duidelijk genoeg en denk dat deze niet wordt verwijderd. aub vraag laten staan en niet zo flauw doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is verder geen oordeel maar ik snap je vraag ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Torrie Hufters zitten helaas overal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gv +
Idd kikobob, helaas is dat zo.
Mensen kunnen keihard zijn, hoe vriendelijk je ook bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel zo dat als je iemand uitscheld je altijd terug wordt uitgescholden

Het beste antwoord

Ik geloof hier niet in. Ik vind dat je respect moet verdienen.
De voorbeelden die hierboven genoemd zijn kloppen in grote mate, maar ik vind dat deze voorbeelden meer onder de noemer "fatsoennormen" thuishoren.
Helaas heeft de ene persoon meer innerlijke beschaving dan de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit werkt niet. Het heeft geen zin om als je oog in oog staat met een stier te roepen dat je vegetariër bent.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap niet waarom dit twee minnetjes krijgt. Vind het wel een goeie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een stier verstaat geen Nederlands
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stieren zijn niet per definitie agressief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Torrie snapt het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA!!!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie metafoor, je kan dingen goed bedoelen, en ervan overtuigd zijn dat je de ander respectvol benadert, maar het is aan de ander om dat aan te nemen. Ook is het aan de ander te beslissen wat hij ermee doet. En helaas, maar zo werkt dit!
Het zou mooi zijn als dit altijd zou werken.

Maar de ervaring leert dat dat niet altijd zo is.

Over het algemeen is het wel zo dat als jij aardig
en beleefd en voorkomend en respectvol
naar anderen toe bent,
dat die anderen dan ook eerder geneigd zullen zijn
om jou op dezelfde respectvolle manier te behandelen, te benaderen.

Wie goed doet, goed ontmoet.
Meestal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit ik daar te bedenken hoe ik dit eens zal verwoorden, ben je me voor, mooi geantwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik doe,altijd mn best om andere te respecteren enzo, maar,het,enige wat,ik terug krijg is gezien worden,als een homo.
Tegenwoordig ben je als jongen homo als je aardig voor andere bent :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Wat je geeft krijg je terug, je behandeld iemand zoals jij behandeld wilt worden. als jij respect geeft zul je dat meestal terug krijgen. helaas zijn er uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel voorbeeld: als jij na het binnenstappen door de winkeldeur even achter je kijkt of er misschien iemand achter jou loopt die ook naar binnen wil, en als dat zo blijkt te zijn je de deur even voor die persoon tegenhoudt zodat de deur niet direct weer dichtklapt; dan zal die persoon vriendelijk glimlachen en dankjewel zeggen. Het heeft altijd effect wat je doet ten opzichte van een medemens. Zowel in negatieve als in positieve zin. Als jij iemand de weg afsnijdt dan zul je daar geen prettige reactie op krijgen. Geef je met een vriendelijk gebaar de ruimte dan is dat voor beide partijen veel aangenamer.
Amadea
12 jaar geleden
In mijn optiek gaat het om karma, persoon y moet niet bij persoon x uithalen wat y zichzelf niet toewenst. Hoemeer y zijn balans uit evenwicht brengt hoe meer problemen hij zal tegenkomen bij persoon x en z en etc. Dit omdat y moet leren dat het niet zo fijn is die zaken uit te halen bij x en z. Het kan soms tijden duren maar alles komt op een goed moment terug op y zijn bordje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat snap je niet dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap je 'mijnheer X' wel?
Het is ook ( vrijsimpel ) wie zal je respecteren als je niemand respecteert? Vooral ik zeker niet en ik denk ook vele niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas bestaan er ook mensen die geen respect hebben voor anderen en ook geen waarden en normen hebben.
Het is dus niet zo dat waneer jij respect hebt voor deze mensen, zij dat omgekeerd ook voor jou zullen hebben.
Op het eerste gezicht misschien wel maar op langere termijn komt de ware aard vaak toch naar boven, dan is het gebeurd met het respect.
Het is dan moelijk om toch je respect te blijven uitten oid naar deze personen maar desalniettemin een mooie eigenschap waneer je dat wel doet.
Ook kan er een soort afstand ontstaan, vaak van uit degene die onterecht respectloos behandeld wordt omdat deze het gedrag van de respectloze persoon niet kan volgen en/of niet begrijpt.

Toegevoegd na 46 minuten:
Mijn antwoord is overigens deels uit eigen ervaringen ontstaan.
Ik heb mij deze vraag lang afgevraagd en nog.
Zo zijn er mensen die ik werkelijk dacht te mogen en daar ook zeer respectvol naar toe was/ben en werkelijk niet begreep waarom zij zich respectloos opstelden naar mij en anderen.
De reden was omdat ik niet mee roddelde en hun agressieve eigenschapen niet ondersteunde.
Hierover heb ik rustig mijn mening gegeven waneer hierom werd gevraagd zonder beledigend te zijn.
Nog steeds zie ik deze mensen gezien het om bijna familiededen gaat en ik heb ervoor gekozen om nog altijd met respect met hen om te gaan ook al doen zij dat niet waneer het uitkomt.
Daarom is er voor mij gevoelsmatig een afstand onstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik de reden voor het minnetje misschien weten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle mensen hebben waarden en normen, alleen verschillen die bij andere mensen. Het kan niet dat mensen geen waarden en normen hebben.
Dit is btw niet je antwoord op je vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dan heb ik me vergist.
Met geen waarden en normen bedoelde ik iemand die geen manieren heeft.
Zoals bv iemand die bewust voordringt om maar een simpel voorbeeld te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nonamanis. Dat zie je fout. Per cultuur is er een 'persoonlijke afstand'. Zo zal een Turkse vrouw op een andere manier het einde van een wachtrij interpreteren, en aansluiten; wat volgens jouw interpretatie dan voordringen is. Zij ziet een groot gat, en denkt: die mensen horen niet bij elkaar, dus hier is het einde van de rij. Hier zie je ook, hoe onzichtbaar normen en waarden zijn. Je tuint er met open ogen in. En de interpretatie: die ander respecteert mij niet, ligt op de loer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje van mij hoor