Wat doen jullie met snotterende kassières ?

Als je een duidelijk verkouden ( of de griep hebbende ) kassajuf ziet hoesten of niezen in de hand, die vervolgens gewoon zo verdergaat al je boodschappen vast te pakken, zeg je er dan iets van ? Ga je thuis je boodschappen wassen, en of je handen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (15)

Dan betaal ik met de pinpas... Daar issie toch voor om de grieppandemie te ontlopen...

Er iets van zeggen helpt toch niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is dat nou weer voor zinloze maatregel ? -1 (alsof die knopjes waar je je pincode moet ingeven steeds gereinigd worden, alsof je boodschappen daarmee weer zuiver zijn)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo bedoel ik het niet, dan hoef je geen besmet wisselgeld aan te nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat had ik wel begrepen. ;-) Maar daarmee zijn je boodschappen nog niet gereinigd , en via de knoppen van de pincode heb je het alsnog aan je vingers....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals vanouds: 'een echt XininX antwoord', heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan maar handschoenen aan doen... ;)
Ik zou het niet fris vinden..er iets van zeggen gaat me dan weer tever, dat zou ik genant vinden. Thuis zou ik zeker wel mijn handen wassen maar mijn boodschappen ga ik niet wassen hoor. Misschien onlogisch maar ik zou er niet eens aan denken om dat te doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het net staan doen.... het was gelukkig niet veel, maar ik stond toch mn handen te wassen dus kon het zo mee. Ik schroomde ook om er wat van te zeggen....
Ik zeg er zeker iets van, zoals "zou je geen handschoenen aandoen", weet je baas dat je al proestend en niezend achter de kassa zit en alle voedingsartikelen aanraakt, etc." Afhankelijk van haar antwoord ben ik bereid om de betreffende chef op te zoeken.
Thuis zal ik zonodig artikelen schoonmaken.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is hebben ze een flesje met desinfectie middel bij elke kassa staan. Mocht ze (of hij) er zelf even niet aan denken, dan kan je gerust er even op wijzen dat het wel zo hygienisch is!

Dat zou ik wel doen in ieder geval, en wel optijd dus voordat ze eerst jouw boodschappen, onverpakte etenswaren, jouw hand en wisselgeld heeft aangeraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou haar gezondheid wensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er zelf niet eens aan denken dat mijn boodschappen dan besmet zouden kunnen raken. Ik weet ook niet hoelang het virus blijft leven buiten het menselijk lichaam. Hoewel je natuurlijk wel op moet letten vind ik dit persoonlijk ook een beetje vergezocht.
Als ik al iets zou zeggen zou het net als zieneres iets zijn in de trant van gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wel, ik steek dan meteen mijn handen in de lucht en ga kris-kras door de winkel rennen, al roepende: "We gaan er allemaal aan!!!!" Da's lache !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mrTimo, lolbroek, zie het helemaal voor me :)
Ik denk dat het allemaal een beetje uit de hand loopt rondom de verhalen rondom de Mexicaanse Griep...

Ik heb een jaar, of 2 terug bij thuiskomst wel een telefoontje naar ene Frits van Eerd gepleegd m.b.t. het feit dat één van zijn cassères een TBC achtig hoestje had en dat daar snel wat aan gedaan moest worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoort niet bij de 7 zekerheden ben ik bang:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt gelijk Starbless. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@platje: En wat is er mis met een rechtstreeks telefoontje naar de CEO van Jumbo Supermarkten dat één van zijn werkneemsters met een mogelijk Big Fu**ing Problem zit te werken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan jij TBC herkennen?
Ik zou haar vragen of ze zich wel goed voelt, en aanraden om een volgende keer een zakdoekje te gebruiken omdat je het tegenwoordig maar nooit weet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf een bijbaan achter de kassa van de Albert Heijn. Natuurlijk heb ik ook wel eens een dagje dat ik verkouden ben, maar denk maar niet dat de baas dan zegt: "je mag naar huis, want misschien heb je wel de Mexicaanse griep". Neehoor, dan moet ik alsnog gewoon werken, en dan komt het af en toe wel eens voor dat ik ook moet niezen als er een klant in de buurt is.
Gelukkig hebben we tegenwoordig (bij ons meer psychologisch dan echt werkend) tegenwoordig pompjes met speciale desinfecterende gel die je handen ontsmetten. Doorgaans maak ik na mijn nies daar even gebruik van. Vroeger hadden we niet eens van die pompjes en kon ik nergens mee mijn handen wassen, tja daar kun je op dat moment dan ook niet veel aan doen.

Ik moet wel zeggen dat de mensen vreemder kijken als ik dat gebruik dan wanneer ik gewoon doorga (ik moet het namelijk wel 30 seconden inwrijven en welke klant wil daar nu op wachten; we hebben allemaal haast).
Overigens zeiden ze toen ik vroeg wat ik met dat pompje moest aan de baas: "oh das meer zodat mensen het idee hebben dat ze die griep niet krijgen, maar dat is meer voor het idee."
Ik geef daar mijn mening niet over. Ik kan net zo goed van die 250 klanten die ik per dag aan de kassa heb de Mexicaanse Griep krijgen, als zij in die ene keer van mij. Maar mijn gevoel zegt in ieder geval dat mijn handen dan hygiënischer zijn en dat ik het dan 'vast niet krijg'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor je handen dus... Je niest dus nog in je handen ? Mag dat van de chef ? Maar inderdaad psychologisch dat pompje, want t virus reist ook door de lucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk nies ik in mijn handen. In het gezicht van de klant is niet zo netjes en op de scanner of band voor me ook niet echt.
Daarom maar gewoon op de manier waar iedereen het op doet, in de handen. Dan blijft het het kleinst.
Een zakdoekje heb ik zelden bij de hand en ik heb geen instructies gekregen van mijn baas dat ik niet zou mogen niezen op wat voor manier dan ook.
Waar ik ook in nies, het kan altijd verspreid worden. Net zo goed naar mij, als naar jou als klant.
Ik zou haar van harte beterschap wensen!
En zou ze werkelijk erg ziek lijken te zijn, zou ik haar adviseren te overleggen met haar baas of ze niet naar huis zou mogen.
De Mexicaanse griepverhalen zijn natuurlijk bedoeld om ons tot voorzichtigheid te manen en niet om iedereen in paniek te brengen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan, Iedereen moet niezen als ze verkouden is. Dat is op het moment dat hij/zij achter de kassa zit heel vervelend. Dus ik zou ze gezondheid wensen. Maar als het echt een ranzige bedoeling wordt (niezen, proesten ,neusophalen) Dan zou ik er toch wel iets van zeggen. Vind overigens dat de Mexicaanse griep hier los van staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft het over Mexicaanse griep ? Ik niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, jij niet. Daarom verbaast het me dat de rest dat allemaal in hun antwoord hadden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, LOL... het houdt de gemoederen nogal bezig kennelijk. ;-)
Gewoon doen zoals nik aan de hand is. Afrekennen wegwezen. Iedereen kan tog eenskeer verkouden. Dat wil niet zeggen dat ie gelijk de mexicaanse griep hebt. Als dat zo was dan lag die kassiére thuis in bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig dat (bijna) iedereen meteen leest "Mexicaanse griep" Terwijl ik het gewoon over verkoudheid, of griep heb in de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha
Gewoon betalen en je wisselgeld aanpakken,dan bouw je misschien wat weerstand op.
wat als iemand net voor je benzine getankt heeft en ook geniest heeft ,maar je hebt hier niets van gezien.
dan zou je niets meer aan kunnen pakken tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het weet kun je wel je handen wassen, maar dat is het net.. je weet het niet altijd want mischien had ze dat al 2 minuten eerder gedaan toen jij nog naar de kassa moest lopen. die bacterien zitten er dan ook nog als jij aan de beurt bent. maar mijn boodschappen wassen, ik weet zeker van niet. het is maar goed dat jij niet alles weet ;-) weet je met hoeveel mensen je te maken hebt in de week? en laat er eens een bij zijn die buikgriep heeft, en vergeten is om zijn handen te wassen na toiletgebruik, en als je gaat uiteten dan? weet jij wat er in die keuken gebeurd? nou dan, je kunt dat toch niet altijd voorblijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou haar een papieren zakdoekje aanbieden, en misschien op een gezellige manier zeggen "da's toch wat ze aanraden?" Zo heb ik mijn punt gemaakt.

Als ik thuiskom van boodschappen was ik sowieso mijn handen, al was het alleen maar omdat ik de hele tijd zo'n veelgebruikte winkelwagenstang vastgehouden heb.
Mijn boodschappen heb ik nog nooit gewassen.

Ik heb ook weleens demonstratief mijn koffie in een ander kopje gegoten in de rij bij een cafetaria, omdat die persoon uitgebreid in zijn ogen had staan wrijven, en met die hand met vijf vingers mijn kopje neerzette. Gatver.