Moet iemand die zijn kind in het buitenland gestald heeft nog kinderbijslag krijgen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, wanneer iemand er voor kiest om zijn/haar kind in een ander land te laten opgroeien, moeten de de regels en financiële voorzieningen die daar gelden hierin voorzien.

Dit blijft een heikel punt en je vraagstelling is 'politiek' correct te noemen.

De regels met betrekking tot kinderbijslag zou inderdaad moeten worden aangepakt, zeker in deze crisistijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zeker niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, als je kind bijvoorbeeld in het buitenland verbljft voor een opleiding, waarom dan geen kinderbijslag meer ??

De opleiding kan daar misschien beter zijn of de opleiding bestaat hier niet in NL
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal zijn kinderen die een opleiding in het buitenland volgen al 18+ dus zowizow geen kinerbijslag meer. Dit gaat echt om het feit dat er een grote smak geld naar turkije en marrokko verdwijnt...
Rare regeling inderdaad. Op zijn minst zou je je kunnen afvragen waarom de "bijslag" niet gerelateerd wordt aan het prijsniveau van het land waar dat kind, zoals je zo plastisch stelt, gestald is. Bovendien werken zulke regelingen fraude in de hand. Iets dat bij elk onderzoek naar een en ander steevast naar buiten komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de meeste gevallen hebben de ouders toch nog heel veel kosten voor het kind, ongeacht zijn verblijfplaats. Dus in die gevallen zeker wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer dit voor een bepaalde realistische periode is moet dit mogelijk blijven. Wanneer er zo geld wordt getrokken ten onrechte omdat het kind bijvoorbeeld weer wonende is in zijn/ haar vaderland is het niet terecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De antwoorden dat het prijsniveau lager zou zijn, gaan kennelijk uit van de premisse dat die kinderen in ontwikkelingslanden verblijven, en dat maakt de vraag enigszins toegespitst op minderheidsgroepen.

Ook al zou het prijsniveau lager zijn, dan nog zijn er ook hogere kosten (immers, contact en bezoek is duurder)

Belangrijk denk ik is de vraag of de "investering" in het kind ten goede komt aan het land van herkomst van de ouders. Betekent niet dat kind terug moet komen, ouders kunnen wellicht ook beter presteren en grotere bijdrage aan de maatschappij leveren omdat kind niet thuis verblijft...