Als zij in een dienstauto zitten dan mag het niet .
Wel als zij zich gewoon op straat begeven .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, dat mag een agent. Maar net als alle andere mensen mag hij dat bijvoorbeeld niet in openbare gebouwen. Maar als hij of zij mensen aanspreekt is het natuurlijk wel zo netjes om de sigaret even uit te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk mag dat!
Als ze maar niet zo opvallend doen en die mensen hebben ook pauze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hoewel het niet wettelijk verboden is mag een agent niet roken in het openbaar.
Dat wordt niet gewaardeerd door de leidinggevenden en men wordt daar zeker op aangesproken als de agent gesnapt wordt.
Men vindt dat niet correct overkomen en valt onder de categorie: zichtbare tatoeages en piercings, afwijkende kapsels en haarkleuren enz enz.

Als een agent wilt roken zal hij zich enigszins moeten onttrekken uit het zicht van het publiek.