Hoe te leven in het moment, en niet schelen/schijt aan wat anderen denken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk uit dat je niet doorslaat naar een egoïst.

Het beste antwoord

Door veel te oefenen en je er bewust op te trainen om zo in het leven te staan. Hoe meer je je erop focust, des te beter zal het lukken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik kan je het boek 'Hier en Nu' van H. Nauwen & Henri Nouwen aanraden om te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dingen doen waarbij jij je lekker voelt en het belangrijkste:

Leer NEE zeggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leef je leven zoals als jij dat wil en niet zoals anderen dat willen.
Je leeft maar een keer.
12 jaar geleden
Focussen! Denk de wereld om je heen weg. Finaal wegdenken. Het kan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk van het nu te genieten en streef zo min mogelijk naar al te veel genietingen in de (verre) toekomst, maar maak ook zo min mogelijk schulden die je toekomst bezwaren.
Deze maatschappij probeert voortdurend mensen in de toekomst te laten leven door het aanbieden van luxe goederen op afbetaling en te laten betalen voor een pensioen wat voor een hemel op Aarde moet zorgen; dit maakt dat veel mensen in de toekomst leven en in het nu, het eigenlijke leven, ongelukkig zijn. Bovendien moet je altijd maar afwachten of je die auto nog hebt als hij nog niet is afbetaald en wat er van dat dikke pensioen over is als je de vruchten ervan wilt plukken.
Tenzij je je schaapjes op het droge hebt ben je altijd van anderen afhankelijk en het is dan niet altijd mogelijk om lak te hebben aan wat een ander vindt. Je moet je daar ook weer niet al teveel van aantrekken, want wie een beetje meer ruimte inneemt wordt daarmee misschien niet het meest geliefd maar wordt om die reden vaak wel heimelijk bewonderd of in ieder geval gerespecteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leven in het moment is een keuze. Het betekent eigenlijk dat je stopt met nadenken over van alles en dat je ervaart wat is. Alles wat je doet met de volle aandacht doen. Je niets aantrekken van wat anderen zeggen, ik denk en voel zelf dat dit voor een groepsdier wat de mens is niet gaat. De kunst is denk ik om te durven voelen wat iets met je doet. Jij hebt altijd de keuze om te beslissen of je iets met de kritiek of de gevoelens wilt doen. Juist het proberen om de ander te sparen schaadt denk ik. Als een opmerking je pijn doet voel het dan en zeg wat je ervan vind vanuit je hart of laat je gevoelens zien ( is heel sterk i.p.v. zwak!)

Er is niets mis mee om je leven te lijden zoals jij het wilt, dit geeft je namelijk heel veel vreugde en kijk eens om je heen. De mensenwereld kan wel wat vreugde gebruiken. Schaam je niet om je anders zijn want wij zijn allemaal anders en ik voorspel je dat je veel weerstand zult krijgen van mensen die bang zijn om zichzelf te zijn. Als je hier doorheen bent krijg je mensen op je pad die ook zichzelf zijn, wat een verademing!

Mijn ervaring is dat mensen die niet weten dat ze een ander pijn doen door oppervlakkig en bot te zijn bijvoorbeeld simpelweg nooit te horen hebben gekregen dat hun opmerkingen pijn doen ( wees niet boos maar heb medelijden met hun vanuit liefde/je hart) Want wat is het jammer om je medemens af te schrijven simpelweg omdat je je niet in wilt leven of niet kunt inleven in andere manieren van kijken naar de wereld.

Mensen gaan zich afschermen voor iemand die zo is om geen pijn te hoeven voelen en gaan achter de rug van diegene om negatief over hem/haar praten. Degene die alleen maar oordeelt leert niet hoe het anders kan, (breidt zijn of haar zienswijze niet uit en mist daardoor heel veel mooie mensen en levenslessen) en ook niet wat hij/zij veroorzaken kan. Vaak zie je dat mensen zich omringen met mensen die op hun lijken, dit is een keuze.
Hoe de ander het opvat is aan de ander en is nooit jouw probleem als je respectvol maar eerlijk bent geweest. In Nederland zal het vaak niet gewaardeerd worden eerlijk te zijn maar voor jezelf is het een hele opluchting en je bent dan een voorbeeld voor anderen die zien dat er niets mis mee is om eerlijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt wil 'trainen' kun je eventueel op yoga gaan of een cursus mindfulness volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o.a. door niet te oordelen.
Zolang je niet oordeelt over anderen kan je jezelf accepteren zoals je bent en zoals alles IS.
Dat, en o.a. bewust ademen, brengt je vanzelf in het NU.

Je zult merken dat je veel meer energie hebt, en je staat meer open voor geluk :-)