Waarom wordt "i'm lovin' it" van McDonalds met een kleine "i" geschreven i.p.v. "I'm"?

De "lovin'" begrijp ik wel, dat is spreektaal.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik kan niet terugvinden hoe oud deze slogan is, maar als hij al bestaat sinds de oprichting in 1940 dan begrijp ik het helemaal niet omdat destijds er meer gelet werd op correcte spelling dan hedendaags, of niet?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik zou eigenlijk de vraag moeten sluiten, maar toch heeft niemand een antwoord gegeven waarvan er ook een bewijs is. Weet niemand het anders ga ik gewoon een keertje Mc mailen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Omdat dan allemaal letters kleine letters zijn. Dat het vervolgens grammaticaal incorrect is, is niet van belang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie ook dat ik niet fatsoenlijk kan lezen.. :P Ik had eerst 'Omdat dan alle letters...' om vervolgens 'alle' te veranderen in 'allemaal'. De volgende keer ga ik niet nalezen en ga ik er wel gewoon vanuit dat het in eerste instantie goed was. :P Fout verbeteren, mijn handelsmerk! :D
Wellicht net als dat Heineken de 'e'-tjes iets schuin schrijft/drukt, om er zo een eigen draai aan te geven.

Een andere reden zou kunnen zijn dat kinderen zich aangesproken voelen, ipv de grote mensen?

Kortom; het is een marketing-ding. Reclame richt zich via vele wegen op alle groepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwege het woordbeeld. Het ziet er gewoon mooier uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn erger ik me eraan dat de i een kleine letter is bij de Mac-reclames. Maar goed, ik kan me wel inbeelden dat er mensen zijn die het mooier vinden. :)
ik denk ook dat mensen het vervelend / opschepperig vinden indien de IK met hoofdletters staat. Het is / voelt alsof je jezelf erg belangrijk maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De I van 'ik' hóórt in het Engels gewoon met een hoofdletter. Juist door hem klein te maken (en dus af te wijken van de norm), leggen ze er meer nadruk op - bedoeld of onbedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker waar Baghera! Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar de marketing van McDonald's is prima - ik kan me nauwelijks voorstellen dat er zoveel mensen naartoe gaan zonder de reclames, want zo geweldig vind ik de hamburgers die ze er hebben nou ook weer niet. :P
Het ziet er volgens hen gewoon mooier uit. In het Nederlands vind je ook overal fouten; woorden die worden afgebroken zonder streepje ertussen, alleen maar omdat men dat er lelijk uit vindt zien.