Ik zie bijna nooit meer iemand een sigaar roken. En de enkele keer dat ik het nog iemand zie doen, is het altijd een al wat oudere man. Hoe komt dat?

Zijn er geen jonge sigarenrokers meer? En waarom dan? Je ziet immers wél heel vaak jongere mensen sigaretten roken. Zijn er bepaalde redenen waarom het roken van sigaren steeds minder voorkomt, maar er wél nog heel veel sigaretten gerookt worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

Sigaren zijn juist heel erg in opkomst onder jonge mannen. Vooral de sigaartjes met een smaakje.
Moods ( een soort vanillesigaartje) of met een smaak zoals whiskey of cognac.
Ik verkoop zelf sigaren en er worden er nog heel veel verkocht. Ik merk wel dat er veel mensen zijn die sigaren roken alleen op feestjes of 's avonds. En doordeweeks sigaretten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik ken ook veel jonge sigarenrokers.
Ik denk dat het komt omdat sigaretten goedkoper zijn dan sigaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er onterecht een "oud" imago hangt rond sigaren roken. Jonge mensen associëren het toch vaak met oude mannen. Maar er zijn toch jonge mensen die ze roken. Ook vrouwen! Ik heb er ook wel eens 1 gerookt.
De smaak is wel heel anders dan een sigaret dus misschien is dat wel de oorzaak. Mijn vader rookte vroeger sigaren en een pijp toen ik klein was maar ik denk dat ouders dat tegenwoordig bijna niet meer doen. Dan komen jongeren ook minder snel op het idee om sigaren te gaan roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zeker nog jongeren die sigaren roken, maar op een andere manier dan ouderen. Ze zitten inderdaad niet met een bolknak in de auto, zoals de ouwetjes.

Jongeren genieten van hun sigaar, in besloten kring, in alle rust. Bijvoorbeeld ‘s avonds thuis, of op zondagmorgen, lekker in het zonnetje in de achtertuin.

Jonge sigarenrokers zijn stille genieters. Ze zijn er wel, maar je ziet ze niet :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sigaretten zijn goedkoper en lekkerder ! vind ik dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er word tegenwoordig veel minder gerookt, het gevolg hiervan is dat meer mensen in besloten kring roken, roken word meer een prive gebeuren, zo ook het roken van sigaren. Zelf vind ik een sigaartje af en toe ook heerlijk ontspannen, maar zelden of nooit in gezelschap van anderen dan gezinsleden.