Hoe komt het dat mensen steeds vaker hun ouderdom willen verbloemen?

Plastische chirurgie, botox, facelift, haartransplantatie en ga zo maar door.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe zijn wij allemaal vanaf onze geboorte op weg naar het moment van sterven. Diegenen die wat dichterbij dat moment zijn willen dat ontkennen en aantonen dat ook zij nog jonger en fitter eruit kunnen zien.
Of het veel nut heeft is de vraag, maar een ieder moet maar doen waar hij/zij gelukkig van wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk dat veel ouderen, er graag uit zien zoals ze zich (geestelijk) voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jong eruit zien, betekent fitter en energieker eruit zien. Dan ben je aantrekkelijker voor anderen, zo zie je eruit, want je ziet er open uit. Ook als je zelf, terwijl je nog heel jong bent, moe, verdrietig eruit ziet, dan komen mensen daar niet op af, dan ben je minder aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedereen weet dat uiterlijk enorm veel invloed heeft op hoe iemand door anderen gezien en behandeld wordt. Mensen die ouder worden en daaraan toegeven zijn bang dat hun uiterlijk en dus zijzelf negatiever beoordeeld worden. De reden dat men er steeds vaker wat aan doet is omdat het steeds toegankelijker en goedkoper wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen wil er graag goed uitzien.
Sommige gaan daar een stapje verder in.
De mogenlijkheden zijn ook steeds haalbaarder voor de gewone man/vrouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe ouder je word hoe eerder je dood gaat. Ik denk dat het hier ook mee te maken heeft. En bovendien is het natuurlijk hoe er tegen je aan word gekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat veel ouderen bij de tijd willen blijven, althans lichamelijk. Aftakeling(lichamelijk en geestelijk) houd je er niet mee tegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 , ben het met je eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank U beiden hartelijk!
Dat is iets van alle tijden. Vroeger zocht men al naar "de eeuwige jeugd". Alchemisten maakten vroeger drankjes die je jeugd gaven. Jeugdigheid wordt blijkbaar geassocieerd met leven, fitheid etcetera. Best wel een grappige contradicitie, veel jongeren willen graag ouder worden en veel ouderen willen jonger zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je steeds minder jezelf in de spiegel herkent. Je wilt terug naar degene die je was. En we vergeten dat elk rimpeltje zijn/haar verhaal heeft. Willen we niet weten ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moderne variatie van de midlife-crisis.