Hoe kan ik,als ik heeeel graag wil verhuizen, toch nog een beetje met plezier kunnen wonen in mijn buurt?

Het is geen slechte buurt, maar ik vind de mensen niet aardig, eerder bekakt. Ik heb het gehad in deze buurt, maar ik wil geen ruzie of andere narigheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (7)

Negeer je omgeving. Leef je eigen leven en trek je niets aan van je buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer het wat minder negatief te bekijken, je hebt vast wel een fiets, scooter of auto, dan hoef je niet in die omgeving te blijven, dan kun je het zien als eet- en slaapplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp het verband niet zo goed.

Waarom zou je ruzie of narigheid krijgen,
als je je niet te veel met je buren bemoeit?

Ik heb ook nauwelijks contact met de buren,
maar toch woon ik met plezier in mijn buurt.

Zijn de straten prettig en schoon?
Is het fijn om te wandelen of te fietsen.
Zijn er winkels in de buurt?
Is er niet te veel herrie?

Probeer eens naar andere criteria te kijken.

En misschien is er wel zoiets als een buurtcentrum
waar je wat zou kunnen doen om de buurt beter
te leren kennen.
Als dat jou prettiger lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wat je bedoeld want ik woon er ook tussen,maar trek me er niets van aan en ga en doe m'n eigen ding en ik weet dat je meestal nogal misprijzend wordt aangekeken,maar ook daar heb ik maling aan want juist dit soort mensen hebben meestal geen manieren en hebben maling aan de buren wat betreft lawaai dus wat dit betreft voel ik me weinig aangesproken door dit soort lui omdat ze zelf niet willen weten hoe het wel hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is anders en uniek
Heb respect hiervoor.
Dan heeft ieder ook respect voor jou.
12 jaar geleden
Als je, in afwachting van je verhuizing, toch nog met een beetje plezier in je huidige buurt wilt wonen, denk ik dat je de mensen om je heen moet accepteren zoals ze zijn.

Mogelijk zijn ze zelfs niet eens zoals jij vreest dat ze zijn en ben jij zelf wat bevooroordeeld.

Mijn ervaring is dat 'met plezier wonen in een buurt' grotendeels afhangt van het feit hoe je je zelf ten opzichte van je omgeving gedraagt.

En als mensen graag wat afstand willen houden..dus wat op zichzelf zijn..bied hen die ruimte dan.

Je hoeft elkaar toch immers niet te overlopen om een fijne sfeer met zijn allen te kunnen hebben..

En als je dan toch weggaat..doe dan eerst iets aardigs voor je (oude) buurtgenoten..en je zult zien dat die mensen dan best meevallen..dus lang niet zo onaardig zijn als jij vreest.

Wellicht zorgt dàt er zelfs voor dat jij je mening t.o.v. je huidige buurt, herziet..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je voordeur dichttrekt zie je die 'bekakte' mensen toch niet meer? In afwachting van je verhuizing kan je best zo weinig mogelijk contact zoeken met je buren. Groet ze vriendelijk en meer niet, zo komt er zeker geen ruzie van.