De traan onder het oog, deze wordt gebruikt om rouw aan te geven, of binnen bepaalde bendes om aan te geven dat de drager iemand gedood heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zo verre ik weet is gekomen uit die film van Johnny Depp - Cry baby daar iet hij traan onder zijn oog zetten .
Tekenen van rouwe verdriet moeilijk jeugd

Toegevoegd na 2 minuten:
De teardroptatoeage (of teardrop tattoo) is een benaming voor een symbolische tatoeage, geplaatst onder het menselijk oog. De tattoo is in de vorm van tranen. De tatoeage komt oorspronkelijk van de Mexicaanse Amerikanen, die destijds voornamelijk in Californië woonden. Hier waren bendeleden vaak te zien zijn met dergelijke tatoeage[1]. De betekenis van de tatoeage was oorspronkelijk dat de drager iemand vermoord had. Tegenwoordig heeft het een wat draaglijker betekenis; het feit dat iemand spijt heeft van iets wat hij/zij gedaan heeft, of ergens verdriet van heeft"[2], zoals het verlies van een geliefde, of jaren doorbrengen in de gevangenis[1]. In gevangenissen betekent de tatoeage echter nog steeds dat de gevangene iemand vermoord heeft[3].
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gebruikelijk in de Amerikaanse gangs om bij elke moord die je hebt gepleegd een traan te laten tatoeëren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hoord michien bij amerikanen of het is dat ze van hun vrouw houden als ze die hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent dat ze verdriet hebben vanwege een bepaalde gebeurtenis in hun leven.
Het is in sommige Amerikaanse bendes ook gebruikelijk dit te doen als je iemand gedood hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tatoeëren van een traan onder het oog was van oudsher een teken van fascisme, al is deze informatie tegenwoordig niet meer bij iedereen bekend.