Welk onderwerp zal de heftstige discussies voortbrengen?

Ik kom ze zo nu en dan wel eens tegen, discussies waarin de gemoederen wel erg hoog aan het oplopen zijn. Welk onderwerp zal veel verschillende mensen aantrekken, met de meeste diversiteit aan meningen, waar de gemoederen zo hoog oplopen dat je het nog net geen ruzie kan noemen, waardoor het nog net een discussie blijft en iedereen elkaar uiteindelijk de hand zou kunnen schudden?

Toegevoegd na 1 uur:
Herstel: heftigste

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K
AWM
14 jaar geleden
Je stelt nogal wat eisen aan het onderwerp in je lange laatste zin. Moet dat allemaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn omschrijving is niet bedoeld als een eisen lijst aan het antwoord. Ik bedoelde het meer als een omschrijving van de soort discussie.

Antwoorden (18)

Vragen over religie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof is altijd een gevoelig onderwerp waar de meningen heel erg over verdeeld zijn. Dat kan ook leiden tot heftige discussies. Zelf vind ik dit echter een minder interessante discussie.
Ik denk dat het moeilijk is om een onderwerp te vinden dat heel veel mensen interessant vinden. Zelf vind ik kinderen en de opvoeding / het onderwijs dat kinderen krijgen zeer interessant, maarja het is maar de vraag wie dat nog meer vindt.
Misschien dat je met een actueel onderwerp nog het meeste mensen meekrijgt. Dus iets dat veel in het nieuws is geweest en de gemoederen bezighoudt:
- Pensioenleeftijd
- Kredietcrisis
- Terreurdreiging (zeker nu het weer 11-9 is).
- Veiligheid van vliegen (er storten er nogal wat neer de laatste tijd)
en noem zo maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas blijft dat voornamelijk (afhankelijk van de samenstelling van discussie groep) godsdienst/geloof/religie, daarna Politiek, Voetbal en a-sociaal gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Religie, euthanasie, abortus, doodstraf, dat zijn allemaal discussies waar je felle voorstanders voor hebt en tegenstanders en die staan dan vaak lijnrecht tegen over elkaar.

Volgens mij is het doel van een discussie niet dat je elkaar na de tijd elkaar een hand kan geven. Het is natuurlijk wel mooi als het zou kunnen maar niet noodzakelijk. Soms moet je ook gewoon accepteren dat iemand anders een andere mening heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderwerpen,die de mensen na aan het hart liggen. Ik vermoed,dat religie en politiek heel hoog zullen scoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat Israel meer omhooghaalt dan geloof. Oké dit ligt in het verlengde van geloof al dan niet dat veel mensen niet eens weten waar het om gaat.

Zo heb ik ooit een vraag gesteld hierover, nou nog nooit zoveel mensen die zich aangevallen voelde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kattenpoep in je tuin van andermans katten doet het ook goed tegenwoordig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geloof, alochtonen / discriminatie, politiek /geld, en vaak ook het softe rechtssysteem van dit land betreffende de steeds harder wordende criminaliteit.
Iedereen heeft over dit soort zaken wel een mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je met het onderwerp : 'vleestax, ja of nee' ook aardig wat gemoederen op 180 krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk willekeurig onderwerp waarbij men zich aangevallen, miskend en niet geloofwaardig voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat religie en allochtonen op nr 1 staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk geloof is het juiste?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook kunnen vragen over erotiek nogal wat zweet tussen de naat bij sommigen opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vragen over geloof spiritualiteid en bestaat god.
vragen over voeding doen het ook altijd wel leuk heb ik gemerkt want in de wetenschap zijn ze het daar ook nooit over eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen over het geloof, en over de politiek, Wilders en allochtonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen over paranormale zaken , geesten , entiteiten en contact maken met de "onzichtbare wereld". Voor veel mensen is dit totaal niet aanvaardbaar en te begrijpen , terwijl diegenen die zelf hebben meegemaakt erop staan dat anderen dit geloven...
Toch probeert iedereen nog steeds in te leven in wat de ander mee heeft gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier op GV zijn dat onderwerpen over geesten/entiteiten/energieën. Vooral het wel of niet bestaan daarvan.

Mijn gevoel is dat sommigen uitgaan van de eigen ervaring als bron van kennis over de wereld; als zij dan een geest of energie ervaren, dan IS die er voor hen ook.

Anderen gaan uit van de controleerbaarheid van alles. Die mensen gaan uit van het observeren van de wereld als bron van kennis over die wereld. Een ervaring is voor hen een onderdeel van alle observaties, dat alleen in samenhang met andere observaties kan worden geduid.

Dit verschil in wereldbeschouwing, en de onmogelijkheid de andere wereldbeschouwing te volgen, leidt tot verhitte discussies.

Zeker wanneer de menselijke/dierlijke/plantaardige/voorwerpen-ziel erbij wordt betrokken (JaVid...) worden de discussies geanimeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe iemand moet leven... Zoals al genoemd religie etc maar op gezondheidsgebied... Mensen leven en laten leven!