Mag je een image van kleur veranderen?

Toegevoegd na 24 minuten:
een image van sinterklaas

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Zolang het voor eigen gebruik is mag je van mij elke image van kleur veranderen.
Maar als sinterklaas geel met paarse bolletjes kleur wil maken, dan wil ik en vast vele mensen met mij het niet zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand zwart afschilderen is niet goed voor z'n image. Maar 't mag wel, tenzij het laster is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleur rood hoort onlosmakelijk bij Sinterklaas,
dus bijv. een blauwe tabberd en blauwe mijter
vind ik niet kunnen.
Dus als de kleur in het beeld van de mensen bij het
image hoort, mag je daar niets in veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk. Jij mag doen met de plaatjes wat je wilt. Maar denk op de auteursrecht, je mag ze niet zomaar publiceren.
Maar als jij een Roze Sinterklaas aan je muur wilt hangen, be my guest. Als je die op je site wilt zetten, vraag dan toestemming aan de auteur/tekenaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het hier helemaal mee eens. Let wel op het auteursrecht i.d.d. Maar volgens mij mag je in dat geval een plaatje niet eens kopieren. Mensen zijn denk ik best gehecht aan de herinnering die ze ergens van hebben m.b.t. kleur en het voorwerp. Zo zal niemand bijv. melk in een zwart pak kopen. Een zwarte kleur associeer je niet met melk, dus dat hoort dan blijkelijk niet. Associaties zijn kennelijk belangrijk voor de mens. Als jij sinterklaas groen, roze, geel of wat voor kleur dan wil kleuren, gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je je aan portretrecht en auteursrecht houdt, mag je een aantal dingen, zoals het volledige plaatje gebruiken en (indien de maker van de plaat dit goed vindt) de kleur veranderen.

Let wel, wanneer je maar een deel van een foto gebruikt en dit duidelijk in artistiek (niet bedoelt als satirisch of gericht op sinterklaas als icoon en hem willen 'demoniseren') hoef je er geen toestemming voor te gebruiken (zolang het plaatje niet het hoofdonderwerp van je kunst is).

Kijk even op bijvoorbeeld wikipedia of andere sites (wetten.nl geloof ik) voor wat wel en niet mag (Auteursrecht, artikel 19 portretrecht (beperking auteursrecht), etc).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet Klaas helemaal zelf weten! Als hij in hget vervolg piemelnaakt wil verschijnen,is dat zijn eigen keuze. Er hangt hem natuurlijk wel een bekeuring boven het hoofd wegens schending van de openbare eerbaarheid. En het lijkt mij ook een beetje pijnlijk zo op de schimmel.Misschien kan hij raad vragen aan lady Godiva!