Waarom houden mannen meer van bier dan vrouwen?

Toegevoegd na 2 uur:
Krijg je ook punten voor 2 vragen in een?? Ik bedoelde inderdaad: waarom houden mannen meer van bier dan dat vrouwen doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou meer van mannen dan van bier.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
platje bedoelt : Waarom houden mannen meer van bier dan vrouwen van bier houden . Of ben ik vandaag te serieus :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik studeer en (bijna) iedereen drink bier, dat is namelijk goedkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja goldenten je bent te serieus vandaag, kom op neem een pilsje, pak een man/vrouw (net waar je voorkeur naar uitgaat) drinkt en weest vrolijk. (en als ik het niet snapte had ik een antwoord gegeven ipv een reactie.........; ))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL , ik heb een kater, had gisteren een feestje en vandaag is het enige waar ik goed in ben goeie vragen lezen :)

Het beste antwoord

Weer niet altijd waar. Ik drink vrijwel niets, maar áls ik drink is het bij voorkeur een biertje ; van wijn en likeurtjes moet ik weinig hebben ; veel te zoet. Sterker nog ; ik drink uit principe vrijwel niet, maar bier vind ik wel gewoon lekker. Lekker fris en niet zoet.

Aan alle drank echter kleeft een bepaald imago, waarvoor de reclameindustrie zich buitengewoon uitslooft. En zo heeft bier inmiddels een imago gekregen (dat buiten de reclameindustrie om overigens nog behoorlijk verslechterd is) dat blijkbaar meer bij mannen past, zoals thee drinken echt een vrouwendingetje is geworden. Met persoonlijke smaakvoorkeur, echter, heeft dat helemaal niets meer te maken. Maar onderzoeken maken ook wel duidelijk dat mensen niet zozeer en drankje drinken alswel een image.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Kwestie van (op)voeding. Ik houd trouwens meer van vrouwen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha
Omdat grote boeren laten niet vrouwelijk is misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jongens beginnen daar vaak al op jonge leeftijd mee, om erbij te horen en stoer te doen. Als ze dat maar vaak genoeg drinken, gaan ze het ook nog lekker vinden.
Meisjes gaan meer voor de smaak en kiezen daarom eerder een wijntje. Als ze dan eens een pilsje proeven, vinden ze dat niet lekker.
Natuurlijk zijn er zat vrouwen die wel van bier houden, maar die zullen in de minderheid zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onjuiste stelling, veel mannen houden weldegelijk meer van vrouwen. Daarnaast gaan bier en vrouwen vaak samen (met uit gaan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrouwen houden meer van zoet en mannen meer van bitter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat vrouwen niet van een urinesmaak houden, en mannen blijkbaar wel. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat veel van ons mannen van de veronderstelling zijn dat "echte mannen" bier behoren te drinken. Ook het veel kunnen verdragen van alcohol lijkt onder de "echte man" te vallen. Als je erover nadenkt dan is het toch een beetje triest. Zelf ben ik sowieso meer een liefhebber van wijn, al kan ik een lekker koud pilsje ook wel waarderen. 2 a 3 glazen, en dan is het mooi geweest. Laatst zat ik met een aantal collega’s in de kroeg. Toen ik na mijn tweede biertje aangaf niet meer te drinken, werd de opmerking gemaakt:

"Kom op man!! Je hebt er pas twee op!! Was da nou!!?!"

Soms als ik met mijn maten op de bank zit en zij aan het pinten zijn, dan neem ik gerust een kruidenthee’tje. Het zou mij werkelijkwaar een zorg zijn wat daarvan wordt gevonden. Een drankje nuttig ik niet omdat het in een bepaalde situatie gebruikelijk is om het te drinken, maar omdat ik het lekker vindt.

Al met al denk ik dat de bovenstaande reden de voornaamste reden is waarom meer mannen bier drinken dan vrouwen. Het tipsy gevoel na het drinken van een aantal glazen bier speelt natuurlijk ook een rol. De rem gaat er vanaf en voor veel mannen betekent dit dat ze in het uitgaansleven zich meer toe kunnen geven aan dat "jagersinstinct".

Veel vrouwen houden meer van stijl en klasse. Daar past een glas wijn of rosé beter bij in het plaatje dan een glas bier. Wellicht -maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen- dat vrouwen ook meer van zoet houden dan mannen. Bier is immers wat bitter van smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger (jaren 60/70) had Amstel als slogan:
"Dit is de man, dit is zijn bier"
Omdat de vrouwen op de kids moeten passen.
en de mannen een smoes verzinnen dat ze in de kroeg hadden afgesproken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van het bier af....