waarom nemen de mensen eerder iets aan van een vreemde dan van een bekende?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn kids altijd geleerd om niets van een vreemde aan te nemen, ik dacht dat alle ouders dat hun kroost leren. ;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
??? wat ben jij er voor een??

Het beste antwoord

Van een vreemde nemen mensen eerder wat aan omdat ze denken dat die een onbevoordeeld oordeel geven.
Vooral de directe omgeving wordt gewantrouwd als het om oordelen gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat een vreemde verder van je afstaat, en dus minder belang bij een situatie kan hebben. een vreemde is vaak neutraal juist omdat hij/zij je niet kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij een bekende ga je er van uit dat diegene je kent en van daar uit het antwoord geeft op je vraag.
Een vreemde geeft "onbevooroordeeld"antwoord en geloof je dus eerder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je de uitdrukking 'Vreemde ogen dwingen?'

Een bekende houdt rekening met het antwoord omdat jij bekend bent. (zegt dus bepaalde dingen wel of niet.)
Andersom ken jij die bekende ook en kent dus ook zwakke punten van die bekende.

Een onbekende heeft daar geen last van dus focus je op het antwoord en niet op de persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn door onze opvoeding meer geneigd een vreemde meer autoriteit te geven... Dus die geloven we eerder... Als een vreemde dat zegt, dan moet het wel waar zijn...
vandaar...