Wat zijn dit voor dingen?

Die ze hier in de sloten leggen? Ik was laatst in Woerden, en daar hadden ze van deze dingen in de sloot gebouwd. Een hek ervoor, zodat je het niet kunt gebruiken om te varen of te vissen.

Toegevoegd na 13 minuten:
In iedere sloot ligt er 1, en de ingang is aan de openbare weg. Het ligt dus niet op prive-terrein, en ze worden aangelegd door de aannemer die ook de huizen in buurt bouwt, heb ik begrepen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Een vlonder dacht ik?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn oma had dat ook altijd achter het huis en wij noemden het dan een vlonder. Zoiets:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een prive steiger. Dat hek staat er zodat niemand anders er gebruik van kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een steiger. Grote kans dat deze steiger hoort bij het dichtsbijzijnde huis, en dat dat hek ervoor zit omdat het niet de bedoeling is dat andere mensen dan de eigenaren er gebruik van maken. Net zoals het niet de bedoeling is dat andere mensen dan de eigenaren zomaar in de tuin van een huis gaan zitten.

En die eigenaren kunnen het dan dus wel gebruiken om te vissen of een bootje aan te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te zwemmen, dus als spring plank?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn steigers die gebruikt kunnen worden in noodgevallen (kind te water etc), als korte aanlegplek voor rubberbootjes of kano's en voor baggerwerk of schoonmaakwerk van de gemeente.
Ook vindt men het er gezellig uitzien, beetje mediteraans tintje in de sloot.
Mocht er vis in de sloot zitten, dan is dit ook nog een veilige plek voor de vis en andere dieren in en om de sloot.