hebben mensen in arme landen ook een weekend om naar uit te kijken?

of is het, werk=eten
dus geen werk = geen eten?
dag in dag uit het zelfde, best wel zielig......
hebben ze daar een dag telling of maakt dat toch niet uit als elke dag het zelfde is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het is niet te doen, het is overleven.
Ik zag afgelopen week een documentaire over naaifabriekje in India. De werknemers sliepen zelfs onder hun naaimachine, ik dacht zelfs 7 dagen in de week.
Dus die hebben niet veel om naar uit te kijken
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat veel mensen in die landen 7 dagen in de week werken. Bij ons kan je denken aan boeren, die hebben ook niet echt weekend.

Als je het gewend bent zal 7 dagen in de week werken best te doen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In echt arme landen is werk schaars en voedsel ook de mensen leven daar elke dag met de vraag waar haal ik het eten vandaan. Dus als er wat te werken is doen ze dat en anders zoeken naar eten.
12 jaar geleden
Nee, die mensen kennen het begrip weekeinde niet eens. Voor hen is elke dag ploeteren om te overleven. Maar denk niet dat zij geen geluk kennen. Zij zijn vaak zelfs gelukkiger dan wij hier in Nederland, die - zelfs als we alles hebben wat we maar willen - nog niet weten wat te doen en ons vervelen... Zij genieten van het samen met hun gezin een kom rijst te kunnen eten, en te kletsen op het dorpsplein, of een spelletje Wari te spelen. Na een dag hard werken zien zij uit naar de rust van de avond, en het gezelschap van de mensen die zij liefhebben.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arme mensen kunnen vaak beter gelukkig zijn met weinig, om de reden die jij noemt inderdaad zoals het kunnen genieten van kleine dingen als een spelletje, maar ze zijn zeker niet gelukkiger! Ze kennen veel, veel, veel meer zorgen. Gelukkig zijn met kleine dingen en echt gelukkig zijn zijn verschillende dingen. Ze zijn niet gelukkiger dan dat wij zijn, ze waarderen het geluk dat ze hebben meer. Maar waarom iemand je gemind heb snap ik dan weer niet...
Het ligt er een beetje aan welk arm land je bedoelt en vanaf wanneer je iets een arm land noemt en wanneer een rijk land met veel arme mensen (denk aan oost-europeese landen als Roemenie, Moldavie, Oekraïne. Daar zijn zeer rijke mensen die echt weekend hebben, maar nog veel meer mensen die in plaggenhutjes wonen en hun kinderen niet te eten kunnen geven als ze niet elke dag werken).

Maar over het algemeen werken deze mensen 6 dagen in de week, sommige hebben meerdere baantjes om rond te kunnen komen. Zondag wordt er meestal niet gewerkt omdat dit volgens het Christelijk geloof (wat in Oost-Europa en Afrika het meest voorkomende geloof is. Ik weet niet hoe dit is in landen waar men de Islam of het Hindoïsme aanhangt) de rustdag is en er dan naar de kerk wordt gegaan, als die er in de buurt is. Daarbij moet je niet denken aan 'naar de kerk gaan' zoals wij dat kennen, dit is vaak niet in een gebouw maar gewoon een groepje mensen dat buiten bij elkaar komt, of bij iemand thuis.

Eigenlijk overal hebben ze tegenwoordig wel een dag telling ja, soms afgestemd op de maan. Vergeet niet dat tegenwoordig in zo'n beetje elk land er wel rijken zijn gaan wonen. Deze rijken hebben de macht in het verder arme land, maar handelen ook vaak met rijkere landen en houden dus een dagtelling aan. Zij hebben weer macht over armen (Als werkgever, huisbaas, politici, etc) en daardoor werken dus ook de armen weer met dagtelling...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat mensen in arme landen het weekend zo beleven als wij. Het is ook pas sinds halverwege de vorige eeuw dat er zoiets is als de vrije zaterdag. Mijn ouders gingen nog naar school op zaterdag op de basisschool. Ook vakanties en vrije tijd is echt een gevolg van de welvaart. Als je het zo ziet, dan kan je iedere dag dankbaar zijn dat je in Nederland mag leven.