Is het beroep van elektricien/elektrotechnicus gevaarijk?

Natuurlijk is het afhankelijk van vele factoren en is er geen eenduidig antwoord op te geven...maar wat ik bedoel is dat sommige beroepen zoals piloot, agent/brandweer, glazenwasser etc. nou eenmaal meer risico met zich mee brengen, geld dat ook voor het beroep van elektrotechnicus (mbo/hbo of wo niveau) ??? Want ik weet niet wat het werk van een elektrische ingenieur precies inhoud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

In elk beroep kunnen gevaren schuilen. Als jij je opleiding voltooid hebt en ingewerkt bent, dan is het aan jou om de veiligheidsregels in acht te nemen.
Zelf ben ik vrachtwagenmonteur, en als ik leerlingen zie die zich niet aan de veiligheidsregels houden, dan spreek ik ze daar direct op aan.
Als jij achter in een oude beeldbuistelevisie duikt, waar op dat moment nog hoogspanning op staat, dan is dat gevaarlijk. Je leert dat je de spanning er af moet halen en condesatoren ontladen voor dat je begint te schroeven...
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, iedereen die met electriciteit werkt weet dat er geen stroom op moet staan als je ermee bezig bent. Dus de elektriciën haalt eerst de stroom eraf en gaat dan pas aan het werk om het probleem te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij ooit wel eens gewerkt in die branche? Als je niet weet waar het probleem zit dan laat je gewoon lekker de stroom er op staan, er zijn genoeg apparaten die je dan kunnen vertellen waar een probleem is. Haal je de stroom er af dan lukt dat dus echt mooi niet hé...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is 15, lijkt me logisch dat hij er niet in heeft gewerkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak daar maar 16 van :p en verder dan wat oude dingen uit elkaar schroeven ben ik niet gekomen inderdaad.
nee niet gevaarlijk, van een stroomstoot ga je meestal niet dood. Oh dat rijmt ook nog, ik heb in mijn leven wel drie keer een stroomstoot gehad en ik leef nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- wat heeft een stroomstoot ermee te maken het is alsof je zegt ik heb mn hand ook weleens verbrand dus het beroep van brandweer is niet gevaarlijk, met andere woorden elektriciens hebben wel met meer te maken dan een simpele stroomstoot waaraan je niet dood gaat.
Ik zou zeggen even gevaarlijk als elke andere job. En even voor de record, een 220volt stroom kan wel degelijk fataal zijn! Maar een vakman weet als het goed is waar hij mee bezig is, dus kent ook de gevaren en de maatregelen. Wat echt gevaarlijk is zijn van die mensen, die denken dat ze het ook wel kunnen.