Wie zei; correctemundo?

Ik zeg dit weleens zonder te weten waar het nou vandaan komt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Jules Winnfield, het karakter van Tarintino's film Pulp fiction, gespeeld door Samuel "Be cool" Jackson.
Zie video v.a. 1.34.

Het betekend correct.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb nog even verder gezocht en er zijn er nog meer die dit woord of een spellingsvariant gebruikten.
-De door Amadea genoemde J. Clarkson, gebruikte correctomondo.
-Bart Simpson in de aflevering Danny the dog
-in de cartoon Captain America zou het woord ook voorkomen.
-Het woord word ook gebruikt door Michelangelo van de Nina Turtles
-Arthur Herbert Fonzarelli a.k.a. Fonzie a.k.a.The Fonz a.k.a.Fonz. Fonzie gebruikte exactamundo, the Fonz gebruikte ook woorden als exactamundo en coolamundo.

Samentrekkingen met het woord mundo of mondo (wereld) komen veel voor in straattaal (slang) van surfers.

>Rest de vraag: wie gebruikte het het eerste??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt van J. Clarkson. Die zei: "Correctomundo - a word I have never used before and never intend to use again". Hij bedoelde ermee dat het volkomen juist was.
Amadea
12 jaar geleden
Was het niet een van die ninja turtles?

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb het even nagekeken en het was inderdaad een gevleugelde uitspraak van de vroegere ninja turtles :-)