op zich niets mis mee, als het respect voor elkaar maar blijft bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima als rangen en standen vervagen!
Niemand is meer of minder dan iemand anders, wat je achtergronden ook mogen zijn!
We zijn allemaal gelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn absoluut niet allemaal gelijk. We zijn wel gelijkwaardig en gelijkgerechtigd (we hebben dezelfde rechten, althans dat zou zo moeten zijn)

Dat rangen en standen op grond van sociale klasse, je afkomst e.d verdwijnen is prima.

Maar als het ook betekent dat het onderscheid op basis van kundigheid, vaardigheid, inzicht op de tocht komt te staan, dan vind ik het geen goede zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel goed, maar er blijven nog steeds zeer exclusieve clubjes bestaan waar je als "gelijke"toch niet bij komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed. We zijn toch ook allemaal gelijken: we worden naaktgeboren en gaan dood zonder iets mee te kunnen nemen. Daartussen in maken we ineens onderscheid, onnodig volgens mij. We zijn allemaal mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Visser: waaruit leidt je dat af?
In mijn beleving hebben we gelukkig allang geen rangen en standen meer in Nederland. Althans, ik beschouw iedereen als mens of ie nou koningin is of achter de vuilniswagen loopt. Ik zie gewoon geen rangen en standen. Dat mensen allemaal een andere rol in de maatschappij hebben dat is zeker, maar dat maakt ze niets meer of minder.

Alleen in beroepen waar een hiërarchisch systeem noodzakelijk is om als geheel te functioneren is er een kunstmatige hiërarchie, zoals in het leger. Ik denk ook niet dat het hier goed is om even te gaan polderen over een besluit om aan te vallen of niet.