Hoe kan je het beste vrienden maken, als je net bent verhuisd naar een andere provincie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Maak elke dag een wandeling en groet elke buur met een glimlach. Dat heeft bij mij veel geholpen om contact te maken.
Haal je fruit en groenten bij de plaatselijke markt en pik in op gesprekken die je aan kraampjes hoort.
Ga uit in plaatselijke cafés of ga er regelmatig iets drinken.
Sluit je aan bij plaatselijke verenigingen of hobbyclubs.
Ga naar een sportschool in de buurt.
Als je kunt, doe vrijwilligerswerk.
Wat ik ook steeds doe met de feestdagen: bij iedere buur een kerstkaart in de bus gaan steken. Dat heeft al voor vele leuke reacties én kaarten terug gezorgd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Naar buiten gaan zodra het droog is en niet achter je computer blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen over straat lopen dat helpt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry sarcasme...
Vaak helpt het als je op een clubje gaat, daar ontmoet je verschillende mensen waar je eventueel vrienden van kunt worden. Zelf initiatief nemen en niet afwachten tot er iemand op jou afkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open houding hebben, praatje maken met mensen zodat ze geen vreemden meer voor je zijn. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral niet verlegen/afwachtend zijn maar gewoon met mensen gaan praten en gezellig doen. Kijk wel uit dat je niet te opdringerig wordt, dat kan juist tegenwerken...Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik raad je aan in het vrijwilligerswerk te stappen.
gezellig bezig zijn met mensen die dezelfde interesse en drive hebben.
het moet raar lopen wil je daar geen vrienden aan overhouden.
12 jaar geleden
begin met het uitnodigen van mensen in de straat.
verder kan je via allerlei clubjes in aanraking komen met mensen. Dit kan uiteenlopen van een kookcursus tot een voetbalvereniging.
en onderneem zoveel mogelijk, hoe meer mensen je tegen komt hoe groter de kans dat hij/zij jouw type is. als je maar niet gaat afwachten. Dat maakt de kans klein dat je mensen tegenkomt.
Andere mogelijkheid om met mensen in contact te komen is een veel gebruikte. Koop een hond. Met het uitlaten kom je altijd wel mensen tegen, dit kan blijven bij een gezellig praatje maar dit kunnen ook misschien wel vrienden worden.

het gaat je lukken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je directe buren bezoeken de eerste dag al! en je voorstellen en eigenschappen en interesses delen!

kijken of je bij elkaar past en de zelfde gedachten hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je in het begin wat eenzaam en verloren rond zou lopen als je naar buiten treedt, zou ik zeggen..schaf je een hond aan.

Als je dagelijks twee maal gedurende een uur je hond uitlaat, ontmoet je absoluut een aantal dezelfde mensen op meerdere dagen.

Een hond is een 'ideaal sociaal middel' omdat je heel gemakkelijk tot contacten kunt komen met andere hondenbezitters.

Honden snuffelen aan elkaar en baasjes praten daardoor al heel snel wat met elkaar.

Als gauw kan dit leiden dit tot een wat langer praatje en al heel snel merk jij of bepaalde mensen je al dan niet liggen.

Langzamerhand kun je dan op den duur gaan spreken van een kennissenkring..

Hetgeen daarna dan weer kan uitgroeien tot enkele nieuwe vriendschapsbanden.

Veel succes, hoor!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk antwoord, maar ik ben super allergisch voor honden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wist ik natuurlijk niet, hè..haha. Maar wellicht is een ander dier, b.v. een poes..of een schildpad, een mogelijkheid om wat contacten en dus vriendschappen tot stand te brengen. Met een schildpad trek je in elk geval wèl heel veel aandacht.. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden willen over het algemeen minstens 4x per dag uitgelaten worden, niet 2x... of ga jij zelf ook maar 2x per dag naar het toilet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet beweerd dat honden slechts twee maal per dag uitgelaten moeten worden. Maar ik gaf aan dat je bij tweemaal per dag een uur met de hond wandelen veel dezelfde mensen ontmoet... Waaruit eerst een kennissenkring kan ontstaan en daarna wellicht enkele vriendschappen. Natuurlijk moet je de uitlaat gewoontes wat afstemmen op de behoeften van je hond. De vraag betrof overigens niet hoe dikwijls je een hond moet uitlaten..maar hoe je het best vrienden kunt maken in een nieuwe omgeving. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij een plusje hoor Ton, ik vind het wel een leuke tip
Dat komt wel helemaal van zelf als je gewoon deelneemt aan het sociale leven....school, verenigingsleven etc etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit je aan bij een sportclub of andere clubs waar je intresse in hebt, ga uit in de buurt, en je kan ook altijd via internet met mensen chatten in je nieuwe woonplaats, en dan merk je vanzelf of dat wat is