Hoeveel Nederlanders wonen in nederland?

hoeveel van de inwoners van nederland zijn echt van origine nederlander. Hiermee bedoel ik personen waarvan generatie op generatie in nederland is geboren. Ook wel te noemen blank. Ook surinamers, marokkanen en turken zijn natuurlijk nederlanders omdat ze een nederlands paspoort hebben maar die dus niet mee geteld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Toegevoegd na 1 minuut:
De definitie die het CBS hanteert voor autochtoon is:
"beide ouders zijn in Nederland geboren, ongeacht het land waar iemand zelf is geboren."

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is dus niet het aantal waar de vraagsteller strikt om vraagt, maar waarschijnlijk wel wat hij/zij bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
het werkelijke aantal ligt dus nog veel lager
Volgens het CBS waren er op 1 januari 2011 13.228.780 'nederlandse' Nederlanders. Dat getal klopt uiteraard niet precies maar is redelijk betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn er 0.

Of tot hoeveel generaties wil je dan terug gaan dat het échte Nederlanders zijn. Je vraag is redelijk onduidelijk gezien er altijd migratiestromen in Nederland zijn geweest, van Saksen, Kelten, Romeinen, Portugese joden en Spanjaarden toe.