Wat kun je doen om overlast in een woonomgeving te voorkomen?

Deze vraag naar aanleiding van de "prikkeldraad" vraag, want voorkomen is immers beter dan genezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Van de JIJ een WIJ maken.
Een woonomgeving is een plek waar je samen woont, maar voortschrijdend individualisme zorgt ervoor dat we steeds vaker slechts wonen op een adres in plaats van in een wijk, veel mensen weten niet wie er naast hen woont.
Hoe verander je dat? Organiseer een buurt BBQ, een straatspeeldag, sluit je aan bij de wijkvereniging en organiseer eens iets. Zet die TV of PC eens uit en maak een wandeling door de buurt en vergeet niet een praatje te maken.
Overlast word sterker ervaren van mensen/buren die je niet kent, mensen die elkaar kennen kunnen de proporties van ondervonden overlast terugbrengen naar de menselijke maat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord Annigje!+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke mooi beantwoord Annigje, dank je.
En Haydy, misschien eerst eens een BBQ organiseren, samen met wat anderen, waar ook alle kinderen bij zijn, wie weet wat voor leuke gevolgen dat heeft.
Want alles wat je in een kind stopt aan opvoeding, komt er ooit weer eens uit!!!!! (Het kan misschien een tijdje duren, maar geef de moed nooit op)

Andere antwoorden (2)

Je kan altijd de woningbouw bellen dat je last hebt van je buren. Werkt dit niet heb je inderdaad altijd optie 2 prikkeldraad dit is niet strafbaar het is jou tuin en jij doet wat je er mee wilt doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Niet iedereen heeft een woning van een woningbouwvereniging.
Je kan er veel voor doen door te zorgen dat je een goed contact met je buren hebt. Organiseer eens een barbecue in je straat. Je zal zien, hoe beter mensen elkaar kennen, hoe meer ze van elkaar kunnen verdragen.