Wat doet een advocaat als hij/zij een advocaat nodig heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo ken ik er ook wel een paar: Wat doet een kapper als zijn haar geknipt moet worden?
Wat doet een huisarts als hij ziek is?
Wat doet een ijsbeer als hij zich zorgen maakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vragen!

Het beste antwoord

Hij zal in eerste instantie zichzelf verdedigen, tenzij de verdenking te zwaar op hem rust.
In dat geval zal hij een collega (eventueel uit zijn eigen maatschap) vragen zijn belangen te behartigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan kan hij een advocaat nemen of zichzelf verdedigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan plaatst hij/zij een vacature.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde wat een politieagent doet als hij een politieagent nodig heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit zichzelf verdedigen!

Hij zoekt een advocaat met kennis van het probleem. Advocaten weten zeer weinig van alles wat buiten hun vaak zeer kleine specialisatie valt. Vraag maar eens wat aan een advocaat, 99% kans dat ze totaal geen advies kunnen geven dat ook maar enigszins inhoudelijk ingaat op jouw weer specifieke probleem.

Daarom is die studie ook zo makkelijk. Ze moeten alles opzoeken, en dat moet je dus goed kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals iedereen heeft hij dan de keuze : zichzelf verdedigen of een advocaat nemen. Advocaten zijn namelijk nooit verplícht, je hebt er récht op. Maar als je denkt een goeie zaak te hebben en het beter te weten, mag je ook als 'burger' gewoon jezelf verdedigen.
En als ze zelf in de shit zitten, hebben advocaten natuurlijk hetzdelfde probleem als wij : het hoeft niet per se hun vakgebied of expertise te zijn. Een scheidingsadvocaat weet vermoedelijk maar een basaal beetje van strafrecht, een strafpleiter zal slecht thuis zijn in bedrijfsjuridische details, en een expert op het gebied van internetrecht weet wellicht weer weinig van familiezaken. Mochten ze dus in een ander gebied dan hun eigen in de problemen komen, dan zijn ze vermoedelijk beter af met de hulp van een gespecialiseerde collega.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Collegiaal consult plegen.
Als de advocaat in kwestie vindt dat hij/zij geen advocaat nodig heeft, lost hij/zij zijn/haar zaakje zelf op.