Waarom zeggen mensen vaak als ze iets kwijt zijn:''ik vond het op de plek waar ik het laatste keek: ''..duhh... dat is toch logisch?

als je iets heb gevonden ga je toch niet verder zoeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit gehoord. Toch vind ook ik toch ook wel eens dingen op de plek waar ik het laatste keek, Dus helemaal onlogisch vind ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit gehoord?...mmmm ''Toch vind ook ik toch ook wel eens dingen op de plek waar ik het laatste keek, '' mmmmmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel altijd als ik iets kwijt ben dat mensen vragen: Waar heb je het voor het laatste gezien?
Maar dat weet je natuurlijk niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@heleeentje: inderdaad, die vraag is stukken bekender!

Antwoorden (5)

Mensen moeten zoeken ook meer zien als een avontuur; je hebt al iets gevonden, dus schijnbaar ben je "In the zone". Wie weet wat je allemaal nog meer vind? Goed doorzoeken, en misschien vindt je wel veel meer dingen die je al die tijd kwijt was.

Alleen niet de stapel van extra vondsten gooien over datgene wat je eerder vond, want dan moet je weer opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga daarom altijd eerst zoeken op de plek waar ik als laatst wilde beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat vooral mannen dat zeggen, áls ze het al vinden...vrouwen vinden iets altijd op de plek waar ze het eerst zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet zo logisch, hoor.

Vaak zijn er een beperkt aantal mogelijke plekken waar je iets zou kunnen vinden, die je in willekeurige volgorde afzoekt.

Stel je bent een sleutel verloren in een huis met 5 vertrekken. Waarom vind je die sleutel nou pas ik kamer 5? Zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen waar mensen het idee hebben dat ze -ongeacht de volgorde- het object altijd vinden op de laatst mogelijke plek, ongeacht de volgorde waar ze in zoeken.

Dit kan natuurlijk niet, maar velen beleven het wel zo.
Als je 5 mensen laat zoeken naar die sleutel , elk in een andere volgorde, dan kunnen ze dat ding nooit allemaal in een ander vertrek vinden, want er is er maar 1.

Mijn persoonlijke beleving is dat ik pas iets vind als ik stop met zoeken. Dan kom ik het meestal toevallig tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is logisch, maar wat die mensen bedoelen is:
Ze gingen op allerlei plaatsen zoeken in een bepaalde volgorde: Het meest waarschijnlijke waar je het kan vinden het eerst en het minst waarschijnlijke als laatst. Op de laatste plek die ze in gedachten hadden om te gaan zoeken (ze zeggen tegen zich zelf: ik kijk alleen daar nog en dan geef ik het op) daar ligt uiteindelijk hetgene wat ze zochten.

De zin is een beetje krom, omdat het logisch is, maar de zin is eigenlijk ook geen goede uitdrukking van probleem