hoe kan je het op je beste menier vrienden maken?

Vrienden maken is best moeilijk.. zelfs omdat je 18jaar bent.. En je zit nog niet op school.. je gaat pas in januari studeren.. Vrienden maken doe je niet zomaar.. vooral niet waar ik woon.. zijn alleen buitenlanders.. wat moet je doen om vrienden te krijgen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat je ergens komt waar andere mensen van jouw leeftijd komen om samen iets tot stand te brengen.
Bijvoorbeeld: Een sportclub, de sportschool, een hobbyclub, een toneelclub enzovoort.

Bij zo'n 'club' loop je dan niet zo te koop met je vraag naar vriendschap, maar je bent met elkaar bezig een doel te bereiken en van daaruit ontstaat vaak vriendschap.

Ik heb vriendschappen die ik al 30 jaar heb, en die op dezelfde manier zijn ontstaan.
En oh ja....daar zijn ook 'buitenlanders' bij! Ik ben er zelfs met een getrouwd, ken je nagaan!

Veel succes en geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Door een goede vriend te ZIJN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me voor ; dat wou ik net zeggen.
De enige manier om een vriend te hebben is door er één te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou een opmerking maken over de anonieme -1, maar ik doe het toch maar niet...
Rieneke1
14 jaar geleden
die heb je van mij gekregen onam, omdat ik het een enorme dooddoener vond.
een vriend zijn ja, maar voor wie dan?
dat is juist het probleem waar de vragensteller mee zit.
je zal toch eerst een beginnetje moeten hebben.
Door jezelf te zijn en uit te stralen dat je contact wilt.Heb geen vooroordelen maar treedt iedereen met open vizier tegemoet.Doe niet mee aan pesterijen en houdt er een eigen mening op na ook al is dit niet een anders mening.Blijf jezelf en zorg dat je je eigen beste vriend bent/wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk of er een vereniging in de buurt is waar je bij wilt/kunt. Kijk of er een gemeenschapshuis is en hoe de sfeer daar is. Ga vrijwilligerswerk doen (daar werken altijd leuke, gezellige, hulpvaardige mensen).

En verder inderdaad je openstellen, jezelf zijn, vriendelijk zijn. Laat merken dat je blij bent met de aandacht en dat je daar graag aandacht voor terug geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. ga makkelijk me mensen praten
2. deins er niet voor terug jezelf open te stellen
3. straal zelfvertrouwen uit
4. als iemand je aardig lijkt zoek die persoon dan een beetje op met een beetje geluk spreekt die persoon je aan en anders begin jij een gesprek
5. zorg dat je er een beetje uit ziet als de mensen waarmee je wilt omgaan (als je met gothic mensen wilt omgaan loop er dan niet bij als een nerd of een kakker :P
6. probeer iemand aan te spreken die iets aan het doen is wat je leuk vind of waar je veel van weet (makkelijk te combineren meestal)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk waar "jouw soort mensen" zijn. Dus mensen als jij, mensen met wie je je verbonden voelt, mensen bij wie je je op je gemak voelt.

Ga naar die plekken. Of het nu een hangplek is, een café, een biljartclub, een fotoclub, een vrijwilligersorganisatie of een sportclub - ga daarheen.

Als je daar bent, probeer dan vooral NIET om vrienden te maken. Zie iedereen als een toevallige voorbijganger in je leven, met wie je even een paar minuutjes contact hebt.

Zo houd je het ongedwongen, ongeforceerd. De mensen met wie het echt klikt komen dan vanzelf terug, en blijven hangen.

Ga vooral niet achter een "kandidaat-vriend" aan. Houd jij van mensen die je steeds achtervolgen, ook als je daar geen behoefte aan hebt? Nee toch? Dus geldt datzelfde ook voor die ander.

Vandaar mijn tip om NIET te proberen vrienden te maken. Dan maak je de meeste vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga onder diverse verenigingen, klets tegen mensen bij de bushalte of je buren en straatgenoten, stel je sociaal op, bied hulp indien nodig, en wees spontaan maar niet te open. weet zeker dat het je gaat lukken. (maar niet in 1 dag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als enig kind heb ik zelf geleerd om vrienden te maken. Het beste helpt om intresse in de ander te tonen. Mensen vinden anderen intrssant maar zichzelf nog veel intressanter. Toon belangstelling dan komt de rest van zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je nog niet aan je studie begint
zou een baantje of vrijwilligerswerk in je stad kunnen helpen om mensen te ontmoeten