Onze gemeente overweegt, een 'natuurspeelplaats', voor kinderen van 4 tot 12jr., aan te leggen in het bos .Wie vindt dit wel/niet zinvol?

Op deze plek , staat nu een bank,( geschonken door een wandelvereniging) waar oudere jongeren zich in de avonduren vermaken met flesjes bier, die ze vervolgens kapotgooien en schuttingtaal in de bank kerfen
(Ter verduidelijking, ons dorp ligt midden in de bossen.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boomstammen, zó (veilig) neergezet, waardoor je er op kunt klauteren, klimmen, springen , noem maar op. En vooral op een manier,(wens ik dan) dat kinderen hun eigen fantasie er op los kunnen laten.

Het beste antwoord

Dan zullen die jongeren gewoon staand hun biertje drinken of een verdwaalde boomstam vinden om op te zitten. Het kerven gaat ook prima in een boom. Op een dergelijke manier gaat dat hier in de stad ook. Ze hebben hier al ontzettend veel geld geïnvesteerd om het van het een naar het andere te verbouwen en naar weer wat anders maar die jongelui blijven terugkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat het zinvol is, ik heb zelf op scouting gezeten en ik vond het erg leuk om in de bossen bezig te zijn.
Alleen moet je gemeente dan wel zorgen dat het heel blijft(ivm de hangjongeren) en misschien ook activiteiten daar organiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede natuurspeelplaats is geweldig voor de jongere jeugd, maar er zijn al oudere jongere aanwezig die zich nu al misdragen .
De kans is groot dat er straks in de natuurspeelplaats in toenemende mate vervelende dingen gaan gebeuren juist door die oudere jeugd.
Die zullen het blijven zien als hun plek.
En wie gaat dit straks controleren?
En wie gaat straks hier tegen optreden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is dus toch zo jammer !!!! Mijn eerste reactie was dan ook: GEEN natuurspeelplaats maken, want: *de controle is niet mogelijk;* wie ruimt de glasscherven op voordat er kinderen komen spelen * wie draaien er voor de onkosten op ? enz....
zwichten we dan voor het asosiale gedrag die enkele jongeren vertonen? Kunnen we dan nooit meer iets leuks organiseren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eens met ed+1 want je hebt echt toezicht nodig.Ik vind de spreiding 4 tot 12 ook erg groot. 4-Jarigen zijn te klein voor de boomstammen waar 12 jarigen graag op klimmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boswachter?
Ik zie de reacties hierboven. Misschien is het een idee voor de gemeente om juist de 'hang'jongeren die deze plek nu gebruiken in te schakelen. Laat hen een ontwerp maken (prijsvraag? via school?), laat ze helpen met het realiseren van het gekozen ontwerp. Als je ze erbij betrekt wordt het echt 'hun' plek en zullen ze het voor de jongere jeugd juist beschermen.

Is maar een ideetje, weet niet of het haalbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal een top idee Dounja ! +1 !(mag het eigenlijk nog niet geven, ben nog op niveau 1)
Maar ...helaas... , vaak zijn het jongeren die op de nabijgelegen camping vakantie 'vieren'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer.... Dat maakt het natuurlijk eigenlijk al onmogelijk. Misschien beter een andere plek uitkiezen dan om een leuke speelplek voor de jongere jeugd te maken.
Ik woon in Capelle a/d IJssel en ook daar is een natuurspeelbos gebouwd. Nog voor de opening is het vrijwel volledig vernield. Je gelooft t niet als je het niet gezien hebt, maar klimpalen zijn met bijlen omgehakt, Tafelbladen van campingtafels gerukt.

Nederland heeft tegenwoordig zoveel hersenlozen, dat ieder initiatief om iets leuks te maken gedoemd is te worden gesloopt.

Dat klinkt allemaal erg negatief en dat ben ik ook over dat opgeschoten tuig. Neemt niet weg dat ik je bewonder om je inzet iets van de buurt te maken.