Is trouwen de mooiste dag van je leven?

Toegevoegd na 7 minuten:
zo niet wat dan wel??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doet me ineens denken aan de film 'Donderbroek' (een echte aanrader trouwens, ook voor niet meer zo jonge kinderen) waarin het jongetje wel twintig keer verzucht : Dat was de mooiste dag van mijn leven. Ooit !

Het beste antwoord

Iedere dag is "Het begin van de rest van je leven", dus als je iedere dag probeert te leven alsof het de mooiste dag is zal je hele leven er geweldig uit zien!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi gezegd!

Andere antwoorden (19)

Voor veel vrouwen wel,kan niet lang genoeg duren.
Voor veel mannen , gelukkig die dag is voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de trouwdag voor veel vrouwen niet lang genoeg kan duren. Dat vind ik onzin. Hoe weet je dat nou? Ik heb hele andere ervaringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel dan?
Ik vond er geen shit aan en hoorde van vrouwen wel.
Ik vond het een opvoering van een toneelstukje dat te lang duurde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh je vond er ook geen shit aan begrijp ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das tenminste duidelijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh shit Biertje!
Je weet pas wat de mooiste dag van je leven is als je klaar bent met leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je toch hopelijk wel meer dan één mooiste dag om op terug te kijken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heeft lampje gelijk in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Da's wel heel mooi gezegd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop niet dat ik die al gehad heb ; ik kijk liever terug op een heleboel mooie dagen.
Ik denk persoonlijk dat, dat voor ieder mens anders is. De één hecht daar wel veel waarde aan de ander niet. Het is maar net wat je vanuit huis heb mee gekregen , of waar jezelf wel of niet veel waarde aan hecht.

Ik denk wel dat vooral in veel gelovige gezinnen dit wel wordt gerekend tot de mooiste dag van zijn of haar leven. Ik denk dat zij zich nu meer vrij voelen en meer hun eigen leven leiden dan daarvoor. Maar dit is wel hoe ik er tegen aan kijk.

Elke dag is volgens mij mooi met je partner met wie je wilt trouwen, de trouwdag is alleen voor mij een mooie toevoeging in alle mooie dingen die ik al heb gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan, of je trouwt voor jezelf of dat je er een dure poppenkast van maakt voor anderen. Of de liefde standhoudt, of dat je enkele jaren later in een scheiding verwikkeld bent. Of je liefde belangrijk vindt, of een gepland 'circus'.

Een oud-collega is vorig jaar getrouwd op Bali. Met haar aanstaande man waar ze al jaren mee samen is, heeft ze het vliegtuig gepakt, is op het strand getrouwd in een simpel wit zomerjurkje, met de blote voeten in de branding en een paar lokale bewoners als getuigen. Vervolgens hebben ze er nog een paar huwelijksdagen aan vastgeplakt en zijn ze weer naar Nederland gekomen. Dit vind ik prachtig en het spreekt me veel meer aan dan de 'standaard huwelijksdag'.

Ik kom wat sceptisch over, heb hier een reden voor. Het zegt me niets, en zeker niet met al die poespas eromheen. Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf kiezen, als ik het ooit over mocht/zou doen dan wist ik het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. Meestal is het gewoon een poppenkast waarbij het in de belangstelling staan veel belangrijker is dan de liefde voor elkaar. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo, jij hebt even de franje weggeblazen. Goedzo. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op naar Bali. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Abosluut l het is maar een aangeklede formaliteit tenslotte. Leuk als het een leuke dag is, maar je moet er niet te veel aan ophangen. Het gaat niet op die ene dag, maar om het uiteindelijke huwelijk. Als dat niet wat wordt, heb je aan die mooiste dag ook niet veel meer. In elk geval geen mooie herinneringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, hoe vaak zie je niet dat kort na "de mooiste dag van hun leven" het stelletje de scheidingspapieren alweer klaar maakt.
nee dat is het niet. de mooiste dag van het leven is de geboorte van je kind(eren)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat je dat, in jouw positie, nu zo ziet.
Het klopt gelukkig ook meestal. Maar...niet altijd helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wl mjager.
en skusme ook ik ken die kant van het harde leven. en toch was het een hele mooie dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achteraf misschien wel ja, maar de dagen zelf -en de periode er aan voorafgaand en de weken erna - waren alles behalve een lolletje !! Zou ik voor geen goud over willen doen, zelfs niet voor een derde kindje. En dan heb ik nog niet eens een bevalling gehad en geen flauw idee hoe een wee moet voelen....
Ik hoop het niet, want dan heb je de mooiste dag van je leven met een beetje pech al vóor je vijfentwintigste gehad, en je MOET nog zo lang....

Het is natuurlijk wel één van de hoogtepunten, ook omdat tegenwoordig de vele foto's en video's de herinnering levend kunnen houden. Naast je trouwdag scoren overigens ook geboortes van kinderen en bereiken van nagestreefde doelen erg hoop op de 'gelukkigste dag'- ladder.

Mar voor sommige mensen is de trouwdag ZO beladen, en met het allemaal zo tot in de puntjes helemaal kloppen, dat ze noch op voorhand noch op de dag zelf echt in staat zijn te genieten ; dat is natuurlijk wel jammer van wat gewoon een hele mooie dag moet zijn.

Het mooiste is als je, zoals mijn dochter (9) dat nog kan na vrijwel elke dag dat er er ook maar iets leuks gebeurd is. hoe klein ook, 's avonds nog kan verzuchten : dit was echt de mooiste dag van mijn leven. Je hoeft er geen rangorde in aan te brengen, als er maar regelmatig en dag komt waarvan je echt geniet. En dat hoeft lang niet altijd een bijzondere dag te zijn ; geluk zit juist vaak in hele kleine dingen.

Eén van de leukste dagen van de afgelopen paar jaar was toen mijn man en ik na een jaar of zeven, acht eindelijk eens de kinderen voor het eerst allebei een weekend hadden uitbesteed en het hele weekend samen bezig zijn geweest de kamer te schillderen. Lekkere broodjes gemaakt, makkelijk eten gehaald, vreselijk veel gelachen, ondanks de drukte eindelijk weer eens twee hele dagen tijd voor alleen elkaar ; zálig. En vreemd genoeg kan daar geen weekend in een hotelletje tegenop ; daar zijn we allebei helemaal de mensen niet voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dwaal je nou niet erg ver af van de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind van niet. Het gaat toch over de mooiste dag van je leven ? Daar heb ik er helaas nogal wat van ; ik ben dus erg beknopt gebleven in mijn antwoord. En trouwens doe je in mijn optiek maar één keer, dus daar kun je niet al te veel over zeggen verder. Het gaat om het huwelijk, niet om die ene dag.
De mooiste dag van mijn leven is vandaag.

yesterday is history
the future is a mystery
today is a gift
that's why is is called "the present"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mooiste dagen van mijn leven zijn de geboortedagen van mijn kinderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik me kan herinneren is zoiets een hectische en vermoeiende dag. Misschien vond men dat vroeger de mooiste dag omdat de huwelijksnacht daar automatisch op volgde. Maar ach, wat stelt tegenwoordig de nacht na het huwelijk bij de meesten nog voor?
En vroeger was het huwelijk in de regel een eenmalig gebeuren. Tegenwoordig zou de scheidingsdag ook wel de mooiste dag kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel bruidsparen(ik ben fotografe en fotografeer veel huwelijken) hoor ik vantevoren zeggen: dit wordt de mooiste dag van ons leven.
En dan zeg ik altijd, nou laten we hopen dat er nog vele komen en dat het niet bij deze ene blijft. Want dat zou wat zijn als het alleen deze dag zou zijn!
Over het algemeen kunnen de meeste bruidsparen redelijk van hun dag genieten is mijn ervaring en voor velen is het absoluut een sprookjesdag, als ze alles goed hebben kunnen regelen en er niet teveel stress op de dag zelf overblijft.
Maar voor velen is het echt een heerlijk moment om omringd door ieder die hen lief is elkaar hun jawoord te geven.
En ik zie zo'n bruidspaar dan ook optimaal gelukkig zijn en als ze de gemaakte foto's terugzien blijkt dat ook uit hun reacties.
Maar er komen gelukkig voor hen als het goed is nog vele gelukkige dagen.
Mijn eigen trouwdag was superleuk maar die dag was niet alleen de gelukkigste dag.
Gelukkig heb ik in andere opzichten vele geweldige dagen meegemaakt die ik in mijn rijtje van "gelukkigste dagen" kan zetten!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag hopen van niet; dan heb ik het mooiste namelijk al achter de rug.

Sowieso lijkt het me de bedoeling dat een bruiloft een begin is, niet een climax. Het mooiste tot nu toe is het leven met de man van wie ik hou, niet het feestje waarmee we onze verbintenis hebben gevierd.

En ik hoop dat er nog veel meer mooiste dagen komen. De geboorte van onze kinderen, ze op zien groeien, samen met mijn man oud worden, the best is yet to come!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het wat over je leven zegt, als het echt de mooiste dag van je leven is. Precies wat je zegt, de ervaringen samen daarvoor en daarna zijn toch veel belangrijker dan die ene dag. +1
Voor heel veel mensen in films wel, maar voor veel gewone mensen niet hoor!
Voor mij niet bijv. (ook al ben ik een vrouw). Ik heb heel veel mooiere dagen meegemaakt, bijv. een dag waar je te horen krijgt dat je geen kanker meer hebt, of de dag dat je geslaagd bent, of zelfs de dagen dat mijn hond eerste prijs bij gehoorzaamheid had gewonnen. Of wat denk je van geboren worden? Ook best een mooie dag!

Tuurlijk, tis speciaal en een leuk feest, maar verder...ach, voor mij is de ophef erover veel te groot! Maar dat is voor iedereen anders. Als jij trouwen erg belangrijk vindt, dan zal het een mooie dag zijn. Als jij gelooft in geen sex voor het huwelijk, dan zal de huwelijksdag ook best in de top 5 van mooiste dagen zitten lijkt me.
Ik heb geen mooiste dag in mijn leven, en die zal ik denk ik ook niet krijgen...ik heb liever een paar, of een heleboel, mooie dagen, ipv 1. Weet je hoe kort een dag duurt als het je mooiste is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord. +1.
Klein puntje van kritiek: Je geboortedag schijnt vreselijk te zijn, een en al trauma. Eerst wordt je door een te nauw gat geperst, kom je onder gruwelijk felle lampen te liggen, koud droog en ellendig, gaan ze in je keel lopen wroeten, kun je even geen adem meer krijgen en wordt je ook nog op je kont geslagen en heen en weer gelslingerd.
Ja, dan huil je wel!
Daar is voor jou niks moois aan. Gelukkig maar dat je je er niets van kunt herinneren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha nee inderdaad, maar toch...blijft een mooie dag want als die dag er niet zou zijn, zou het toch een lege boel worden. De dag, hoe ransig, goor, pijnlijk, vernederend en koud het ook is... is wel een erg speciale dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat valt niet te ontkennen!
Ik ben, ondanks alles, blij dat het me overkomen is ;-)
Nee, wel bijna.
Filosoof Herman Finkers zei ooit:

"Je trouwdag is de mooiste dag van de rest van je leven."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En om filosoof Finkers nog even aan te halen: neemt gij die en die....
wie?
die daar
Met dat toefje op de kop?
ja die
en dat boeketje in de handen?
ja die
ja....laten we het maar proberen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha:p Het is trouwens een struikje wat ze in haar handen heeft:) Maar dat is inderdaad een goed stukje:)
Tot nu toe was de mooiste dag van mijn leven, zoals al een paar keer gezegd is, de geboorte van mijn kinderen. Maar het kan best zo zijn dat ik straks de trouwdag van mijn eigen kinderen (als ik het mee ga maken) als de mooiste dag van mijn leven betitel. Wie zal het zeggen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Je trouwdag is (over het algemeen) wel één van de duurste dagen van je leven. En het is toch ook wel een dag met een hoop stress, vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mooiste dag van je leven? Die kondigt zich niet van te voren aan, die overkomt je.

Als je er van te voren vanuit gaat dat een bepaalde dag de mooiste uit je leven gaat worden, is de kans groot dat die dag gaat tegenvallen.

En wanneer die mooiste dag werkelijk is aangebroken, zal je hem niet herkennen.
Je zult het pas weten, als je oud bent en de dagen uit je leven met elkaar zult kunnen vergelijken.

Geniet dus en pluk elke dag! Het zou zomaar eens de mooiste van je leven kunnen gaan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij begrijpt het! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo is het maar net.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1,0 Je merkt het niet eens :)
Niet mijn trouwdag, maar de geboorte van mijn eerste kind was de mooiste dag van mijn leven en mijn man is het daar roerend mee eens. We zijn al een eind op weg naar het eind en het is ook al een hele lange tijd geleden, maar toch...ook nu nog ben ik er van overtuigd dat er geen mooiere dag is, dan de dag dat je voor de eerste maal (inderdaad dat kan maar één keer) ouders wordt.
14 jaar geleden
Dat trouwen de mooiste dag is betwijfel ik.Los van het misschien later weer scheiden was het een lange doodvermoeiende dag.De foto sessies waren oer vervelend langdradig en saai.In het stadhuis was het luisteren naar de standaard toespraak ook al weer langdradig.Ik denk dat er wel meer dagen kunnen zijn die heel mooi zijn maar dan als andersoortige mooie dagen.Er zijn mensen die het de mooiste dag vonden toen ze "god hadden gevonden"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mooiste dag komt a.s zaterdag.

dan win ik de lotto , dan is dat mij mooiste dag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor veel mesen, maar ook de dag dat kinderen geboren werden staat erg hoog denk ik. Ik sta nog ergens aan het begin van mij leven dus ik zeg altijd: Toen ik geborenwerd want anders had ik de rest ook niet meegemaakt :)