Waarom horen we niks meer over de kernramp in Japan???

Het moet toch bijna wel een complete melt down geweest zijn en het kan toch niet anders dat dat consequenties heeft voor de Japanners en misschien ook wel voor ons???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandon is verhuisd. Zijn situatie is nu anders.
Dus is dat ook geen nieuws meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het waren 3 vrijwel complete meltdowns...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vorige week was er nog nieuws over het koelwater dat niet gereinigd kon worden.
Snuffel
12 jaar geleden
t onderwerp is niet meer in de mode.
Snuffel
12 jaar geleden
Lees maar eens Het zijn net mensen van Joris Luyendijk. Daarin staat hoe nieuws wordt gemaakt. Het is echt een industrie.

Het beste antwoord

Dat iets niet in het nieuws is wil niet zeggen dat het niet belangrijk is. En dat iets in het nieuws is wil soms ook niet zeggen dat het belangrijker is dan andere dingen die niet in het nieuws zijn.
Het zit 'm in het woord "Nieuws". Als iets al oud is komt het niet in het nieuws, tenzij er een verandering in dat oude is, dan is het weer wel in het nieuws.
Er is anders veel te veel nieuws om uit te zenden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Men kan toch niet steeds opnieuw (bij wijze van spreken elke dag) naar voren brengen hoe erg het is geweest! Natuurlijk zijn er consequenties aan verbonden en we zullen met enige regelmaat best nog wel echt nieuws ontvangen of een herhaling van feiten te horen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik persoonlijk zou van dergelijke belangrijke zaken erg graag op de hoogte worden gehouden. We reizen , eten vis,de wind voert van alles mee! Ik wil weten waar we aan toe zijn.
Kimath
12 jaar geleden
Er zijn volgens mij wel nieuwssites uit Japan die in het Engels vertellen hoe het daar gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel Irak is ook oud nieuws maar dat komt nog regelmatig in het nieuws, al was het maar om Obama met de verkiezingen te helpen.
Doorgaans is nieuws een verandering in een situatie, niet een constante danwel stabiele situatie. Als er daar iets verandert, zullen we dat ongetwijfeld te horen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor ons heeft het conseqeunties in de vorm van werk , ik heb bij een bedrijf gewerkt waar de auto onderdelen zoals schroefjes ed vanuit japan naar hier kwam , toen het net was gebeurd in Japan gingen bedrijven hamsteren met als gevolg , geen goederen die binnenkwamen maar heel veel goederen die de deur uit gingen , helaas moesten ze mensen ontslaan , dus wat dat betreft heeft het voor ons ook conseqeunties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na een paar weken wordt nieuws saai eigenlijk is dat een slechte eigenschap van mensen. Denk maar aan de opstanden in Afrika dat is nu al maanden bezig maar er wordt niet meer veel tijd aan besteed in bijv. het journaal. kortom omdat na een tijdje nieuws langdradig en saai wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Ook net nieuws is aan mode onderhevig. Helaas.
+
Het nieuws dat er de laatste tijd gemeld wordt is voor de massa inderdaad waarschijnlijk niet meer van belang (geacht). Vooral een herhaling van technische noodgrepen die met overwegend weinig succes worden uitgevoerd.
Als je een beetje op de hoogte wilt blijven dan raad ik je aan om @diederiksamsom te volgen op Twitter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord dat anderen al gaven, namelijk dat media niet teveel in herhaling willen vallen, klopt.

Een andere reden is dat veel van de gevolgen pas op lange termijn zichtbaar zullen zijn, en niet allemaal tegelijk. Vergelijk het met een aardbeving: daar kun je vrij snel de gevolgen inschatten, bijv. 'er zijn 100.000 doden'. De straling die nu vrijkomt zal ook gevolgen hebbe, maar welke is nog niet helemaal duidelijk. Het kan zijn dat er ook heel veel mensen ziek door worden en sterven, maar pas binnen een aantal jaar. Omdat dit dan niet in één keer duidelijk zal worden, en de link tussen de aardbeving en de ziekte minder duidelijk zal zijn, zal het niet op dezelfde manier in het nieuws komen als bij andere rampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is 'oud' nieuws. Met weinig 'nieuw's te vertellen.

Hier is nog een actuele fotoreportage...
http://www.boston.com/bigpicture/2011/06/japan_three_months_after_the_q.html