Vanaf wanneer zijn de meeste Colombianen naar Nederland geëmigreerd?

Ik bedoel niet geadopteerde Colombianen, maar Colombianen die zelf naar Nederland zijn geëmigreerd, onder het mom van werk of iets anders.

Ik doe onderzoek naar het wel en wee van deze groep, maar dit deel kan ik niet vinden, wel dat na 1980 er een hele stroom aan geadopteerde colombiaanse kinderen naar Nederland kwam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb dit stukje er even voor je uit gekopiëerd, het is misschien handig voor je als je het hele artikel leest. Er is in de jaren 70 een vlucht van Latino's naar Nederland i.v.m. dictatoriale toestanden in hun eigen land, maar dat waren niet specifiek Colombianen.
"
In 2005 stond Colombia voor het eerst in de top tien van herkomstlanden van waaruit mensen in Nederland asiel aanvroegen. Aan het begin van dat jaar kwam een kleine groep gevluchte Colombianen op uitnodiging van de regering naar Nederland. In totaal kregen 150 Colombianen hier in 2005 een (tijdelijke) verblijfsvergunning. Een druppel op de gloeiende plaat in vergelijking met de 2,5 miljoen ontheemde Colombianen. "

Toegevoegd na 1 minuut:
Noticias - Platform Latijns-Amerika in Nederland - www.noticias.nl22 aug 2006 ... Vooral onder Brazilianen, Colombianen, Dominicanen en Peruanen is er sprake van een feminisering van de migratie. ...
www.noticias.nl/achtergrond_artikel.php?id... -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keurig antwoord susie +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord gaf precies wat ik zocht. Ben blij dat er nog mensen zijn die kunnen lezen:) Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (1)

Allemaal na 1498, nadat Columbus het vasteland van Amerika had ontdekt.
Voor die tijd zijn er geen Colombianen naar Nederland geemigreerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen bestond de Republiek Colombia nog niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus emigreerden er ook geen Colombianen!