hoe heten de inwoners van Istanbul

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Henk ,jan ,klaas ,piet, mohammed enz enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turken? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mehmet en Aisha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Servet, Hulya, Ismael, Yasemin, Serap etc

Het beste antwoord

Naast het feit dat je ze uiteraard Turk kunt noemen worden ze Istanbullers genoemd.

http://www.journalistinturkije.nl/blogs/feestje-veel-dronken-gasten_1390/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het zo noemen, maar is het officieel, dat vraag ik mij af. Een inwoner van Istanbul kan zichzelf noemen wat hij wil natuurlijk. Wel leuk gevonden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die min kwam na mij en is niet van mij hoor...is weer zo'n flauwerik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha het valt me wel op dat je steeds over een min begint dus ..... ;P (ik bedoel het niet stom hoor!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol ;-)

Andere antwoorden (2)

Volgens mij noemt men hen een Istanbuller, maar ben geen 100 procent zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Als je het niet zeker weet, dan is het dus geen waardevol antwoord.
"Turken".

Het kán nogal moeilijk zijn om een inwoner te vernoemen naar de plaatsnaam. Bijvoorbeeld: iemand woont in Borgercompagnie, wat bij de gemeente Menterwolde / Veendam hoort. Hoe moet je deze persoon dan noemen? Dan wordt het toch gewoon een "Groninger" ben ik bang. Er zijn plaatsnamen die zo lang zijn, en weer bij andere gemeentes horen, dat je daar niet een persoonsnaam aan kunt geven., zo ook in het buitenland. Maar dit is mijn visie natuurlijk.

Of, hoe noem je iemand die uit "het Veen" of "Groot Wetsinge" komt.....het is een bijna onmogelijke opgave.

Als het lekker bekt, is het te doen.... Utrechter kan je nog zeggen, maar wat als je in die provincie in de plaats "Driebergen-Zeist" woont. Of; "Aan de Zuwe" is ook een plaats, ligt in "Ronde Veenen" hoe noem je zo iemand dan? Een Aan de Zuwenaar, of een Ronde Veenenaar?"Klinkt mij allemaal zo ongelukkig in de oren...

Ik denk dat je het bij een land, of een provincie moet houden.

Een Istanbuller lijkt me niet, buller betekent namelijk homo in een in nederland zeer geintergreerde taal. Een Istanner? dan valt de hele naamplaats weer weg.

Turk is volgens mij het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Istanbul wonen ook wel mensen die niet de Turkse nationaliteit hebben en dus geen Turk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee die hebben dus een andere nationaliteit, zoals Nederlands, en zijn dan gewoon Nederlanders en inwoner van Istanbul, Turkije.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En flauwe min, van wie die ook moge zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleine correctie: Driebergen-Zeist is geen plaats, maar een treinstation. Deze heet zo, omdat dit station tussen Driebergen en Zeist in ligt. Net als Ede-Wageningen, of Veenendaal-de Klomp. Er zijn dus wel degelijk 'Zeistenaren' en 'Driebergers'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja helemaal gelijk (ik woon er zelf vlakbij) ik ratelde even op wat zo in mij opkwam, en die hoort er absoluut niet tussen! Vergissing mijnerzijds!