Waarom zetten de standaard popstarts mensen zich elke keer weer vrijwillig voor schut?

ik was aan het zappen en kwam langs popstars.
en er waren allemaal dezelfde al eerder uitgesnauwde weggestuurde mensen. waarom doen de mens zichzelf dit vrijwillig aan.
je moet geestelijk wel heel sterk zijn wil je dit elk jaar weer weer aankunnen.
en waarom houd niemand die mensen tegen. ze hebben toch ergens wel iemand die van ze houd en tegenhoud zich voor schut te zetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er doen natuurlijk een hele hoop mensen aan zo'n programma mee. Er zijn er genoeg bij die echt wel weten dat ze niet goed genoeg zijn maar gewoon kicken op de mediaaandacht, of een weddenschap hebben staan onder een stel vrienden of andere gekkigheid.

Ik denk overigens niet dat je nou geestelijk nou echt heel sterk moet zijn om zoiets te doen, je kiest er overigens zelf voor om zoiets te gaan doen, je weet ook dat als je meedoet dat er een kans bestaat dat je niet doorgaat, het lijkt me dat je dat in calculeert. Overigens is afwijzing ook iets wat bij het leven hoort, die mensen komen er wel over een. Je hebt ook weer mensen die zoiets heel nuchter bekijken "niet geschoten is altijd mis" is dan het moto. Die stappen daar zo weer overheen.

Dat niemand die mensen tegenhoud, tja, het is voor veel mensen nou eenmaal niet makkelijk om feedback te geven, mensen hebben toch liever dan oogkleppen op. En wie ben ik om te beoordelen dat iemand niet kan zingen? Ik blijf erbij dat het keuze van het individu is, niemand wordt verplicht, alles is vrijwillig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik kijk geen tv en ken het programma niet maar kan me er wel degelijk iets bij voorstellen :P

Mensen hebben blijkbaar zo'n onuitputtelijk vertrouwen en geloof in zichzelf, dat ze niet kunnen geloven dat ze niet ooit ontdekt zullen worden. Of een olifantenhuid, overmatige arrogantie, plaat voor het hoofd, last van sadomasochisme :)

Tja, en juist als mensen van je houden willen ze je 'talent' nog wel eens overschatten en hopen met je mee dat het deze keer wel gaat lukken. Misschien moet je geestelijk juist niet heel sterk zijn om dit elk jaar te kunnen doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zulk soort mensen vinden het te gek om aandacht te krijgen. Door steeds weer zichzelf voor schut te zetten op tv krijgen ze die kick dat ze de volgende keer herkend worden op straat.

Kijk maar eens naar zo'n type als Herman. Die gozer kan niet zingen, kan niet dansen en is niet echt een van de knapste mensen op aarde. Toch is hij nu een beetje een BN-er geworden. Hij treedt zelfs op! Dus hoewel hij nul komma niks aan talent heeft, heeft hij het toch voor elkaar gekregen zijn droom te verwezelijken: bekend worden.

Dit is de reden waarom anderen zonder talent het toch blijven proberen.

Oke... er zitten ook veel mensen tussen met een plaat voor de kop, zo dik als de muren van Fors Knox. Die snappen na 6 afwijzingen echt nog steeds niet dat ze echt geen kans maken. Die zouden inderdaad tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op TV komen is het hoogste wat je kunt bereiken
voor mensen die zich nergens voor generen.
Deze mensen hebben inderdaad niemand die tegen ze
zegt, dat het een slecht idee is om zich voor schut te
gaan zetten. Hun kennissen zijn van hetzelfde niveau.
Vaak zie je dat ze zelfs een coach hebben
in de vorm van een bloedfanatieke vader bijv.

SBS biedt een podium aan dat soort mensen
en zolang wij met zijn allen dit ''aapjes kijken''
leuk blijven vinden, gaat de show gewoon door.

Personen die vaker terug komen, hebben geproefd aan
het bekend zijn en willen meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat er over gezegd is natuurlijk waar, al die aandacht enzovoort. Maar het is natuurlijk ook (leed)vermaak als de "jury" iemand voor de 3e of 4e keer ziet komen en dan quasi opstaat, wegloopt en dat het "talent" in een lege kamer staat te zingen. Dit wordt gewoon opgenomen en uitgezonden! Als er niet van die stuntels tussen zouden zitten was/is hetprogramma voor sommige kijkers minder aantrekkelijk! er wordt ook een hoop gespeeld. Dus opzettelijk zo'n figuur ertussen. Het is net als bij al die roddelbladen iedereen heeft het er over dat het zo overtrokken is maar ze worden toch maar wat vaak gelezen anders kan je daar toch niets van/over zeggen.
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen ervaren het waarschijnlijk niet als "voor schut staan". Ze vinden alle aandacht alleen maar heel mooi en vinden het geweldig dat ze op TV komen. Het geeft ze waarschijnlijk een prettig gevoel, een soort kick zeg maar.
Ze weten dan best dat ze geen kans maken, maar dat boeit ze niet. Ze hebben hun moment op TV weer gehad. En je hebt natuurlijk altijd nog de categorie "plaat voor de kop", mensen die echt niet (willen) snappen dat ze geen kans maken. Mensen die denken dat ze het nieuwe popidool kunnen worden, terwijl ze echt niet kunnen zingen bv. Deze mensen snap ik persoonlijk ook niet. Je zou toch verwachten dat ze door bv. familie tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Maar ja, soms is de "plaat voor de kop" zo groot, dat niemand hen van het idee af kan brengen. Naar mijn mening toch een gebrek aan zelfinzicht. Maar ja, zonder al deze kandidaten zouden de kijkcijfers een stuk minder zijn, dus door de programmamakers zullen ze ook niet tegengehouden worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom geven sommigens mensen atwoorden op dze site en zelfs, waarom stellen sommigens vragen.