Hoe kun je iemand zeggen dat ie moet stoppen met sms'en, zonder kwetsend te zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets meer context zou het beantwoorden makkelijker maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, tegen wie en in welke situatie. Vraag me namelijk serieus af hoe zoiets zeggen kwetsend zou kunnen zijn...?

Antwoorden (9)

Je kunt aangeven dat je geen geld/tijd/zin hebt om overal op te reageren.

Dan reageer je dus steeds minder, waardoor het smsen minder aantrekkelijk wordt. Eenzijdig contact zal uiteindelijk vanzelf dood bloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon zeggen dat je beltegoed op is en dat als je nieuwe koopt niet aan hem/haar meer wilt uitgeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer jij wilt dat iemand stopt met jou te benaderen werkt het meestal het beste om dat duidelijk te zeggen.
Misschien dat diegene daar wat moeite mee heeft maar waarom zou jij het wel moeten accepteren dat iemand iets doet wat jij niet leuk vind.
In deze mag je gerust voor jezelf opkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer terug sms 'en met de vraag,dat U het veel gezelliger vind om alles wat de bewuste persoon van plan was,te sms'en in een gesprek te laten horen. Zo hoort U dan "de stem " ,U kunt het gesprek vervolgens glimlachend be-eindigen en vragen of de persoon dat ook niet veel fijner vind. In dat gesprek - mocht het lukken,om dat voor elkaar te krijgen- laten weten,dat U ,Uw toestel niet de hele dag aan heeft staan. Lastig aan het stuur,onhandig in een winkel/supermarkt of zelfs niet toegestaan op het werk...Genoeg goeie redenen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ikzelf zou liever duidelijkheid hebben. Als iemand mijn smsjes niet meer op prijs stelt, zeg het. Liever dan veel aardige, niet gemeende, smoesjes.

Anders gewoon even niet meer reageren. Zeg dat je het te druk hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon niet meer reageren. Als jij niet meer reageert dan stopt hij er waarschijnlijk ook snel mee, en als hij dat niet doet. kan je ook nog altijd je nummer laten verwijderen of hem laten blokkeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het ook eens gehad, heb de oplossing in een geintje verpakt, heb een sms teruggestuurd met daarin de tekst dat een onzin sms vijftig eurocent meer kost van de belbundel, die moest er wel om lachen in eerste instantie, maar na afloop ging er toch een lampje branden bij die persoon...:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet te zeggen of het niet kwetsend is wanneer je iemand verteld te stoppen met smsen.

ik denk dat als je gewoon open en eerlijk verteld waarom je het liever niet hebt.

deze persoon dit zal moeten accepteren en begrijpen

hoe kwetsend dit ook kan zijn.
door er omheen te draaien kan het kwetsen alleen maar verergert worden.

dus wees er vlug bij en als je een voor jou goede reden hebt om niet meer te smsen dan hoort deze persoon dat voor jou te doen.

afhankelijk van deze persoon zal hij of zei reageren op een voor haar geschikte manier.

of dit kwetsend is ja dat hoort er eenmaal bij het is jij of de ander.

komt misschien erg hard over maar naar mijn mening is het leven soms nou eenmaal hard.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak kun je hetgeen wat je wilt zeggen, zo mooi mogelijk verpakken. Dan nog is het een zaak, van de ontvanger van je boodschap, hoe deze die oppakt. Want hoe lief je negatief nieuws ook brengt, soms heeft het geen enkel effect, en zal de persoon (die overigens over weinig zelfreflectie en zelfkennis beschikt) het toch verkeerd opvatten. Dat is dan heel jammer, maar daar kan je dan niks aan doen. Als die persoon tóch gekwetst is, kent hij/zij jou dus helemaal niet, en was het allemaal toch de moeite niet waard.