Ik ben 6 jaar aan het werk bij de wsw en moet herkeurt worden ...waar moet ik aan voldoen om niet afgekeurt te worden ?

Ik werk in de wsw omdat ik borderline heb en ben er ook voor onder behandeling .
Kunnen ze mij vanwege mijn borderline afkeuren voor de wsw ?
Ik ben nogal woord gevoelig en dat maakt het voor mij bijna onmogelijk om te werken bij een gewone werkgever !
Heb er iemand wat meer informatie hierover ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Lieve waterbluegirl,

Ik werk zelf ook met wsw dienstverband en moet ook steeds om de 5 jaar gekeurd worden.
Het punt is in deze tijd dat het ministerie wil gaan snijden in de sociale werkvoorzienings sector. Dat houdt in dat de keuringen nu strenger gaan worden en de minst-gehandicapten zogezegd het eerste aan een baan in de reguliere maatschappij moeten worden geholpen, hiermee raak je je contract bij de SW kwijt.
Heel vervelend natuurlijk, ik ken dat want heb er ook mee te maken gehad.
Ik ben bezig met herscholing en hoop over een paar maanden mijn eigen bedrijfje te hebben en hoop dat er meer mensen zijn in de WSW die hier gemotiveerd genoeg voor zijn.

Sterkte ermee......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan niemand zo zeggen, de keuring wordt door een arts gedaan, die jouw gegevens heeft en jouw ziekte geschiedenis kent.

Sterkte met je behandeling, die zal best moeilijk zijn, maar goed dat je er wat aan doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is overigens geen behandeling maar een keuring of ze nog in aanmerking mag blijven voor een werkplek binnen de sociale werkvoorziening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat snap ik wel, maar ze is toch bezig met een behandeling, daar doel ik op
Met wat begeleiding kun je in je eigen onderhoud voorzien. Dat is toch een geweldig vooruitzicht? Het moet het streven zijn van iedere persoon tussen pakweg 20 en 60.

Er zijn voldoende baantjes waarbij je de kwaliteiten die je wel hebt, kunt inzetten. Zeker als je daarvoor de juiste instelling hebt.

Ik heb moeite met je vraag. Heb zelf jarenlang een baan gehad met 60 uur per week.

Ik hoop dat de beoordeling niet automatisch verlenging zal zijn, maar een stimulans om te knokken. Voor jezelf en je zelfrespect.

En om je vraag te beantwoorden: het is maar net hoe de controlerend arts dit oppakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Samengevat: NIET kijken naar wat je niet kunt. Kijk naar en doe iets met wat je wel allemaal kunt!