Wat is het toppunt van privacy?

De overbuurvrouw van mij komt iedere dag hier.
Ik woon net in een nieuw huis en ik moet alles nog een beetje bewoonbaar maken.
ze komt laat in de middag en gaat pas in de avond weg.
Ook vraagt ze vaak dat ze bij mij mag eten.
Mijn kinderen zijn ook een beetje bang voor haar, want iedere avond staat ze voor het raam ons te begluren.
En als mijn kinderen naar school gaan fietst ze altijd met hun mee.
Ik probeer haar meestal af te wimpelen, maar als ik de deur open doe dan gaat ze gewoon naar binnen en dan ploft ze op de bank neer.
En ze is ook een beetje asociaal want als ze binnen is zegt ze altijd gelijk: ''Schenk eens een kop koffie in'' of ze gaat gewoon wat koken bij ons en gaat het bij haar thuis opeten.
Ze is ook een alleenstaande moeder.
Iedereen uit onze straat mag haar niet.
En ze gaat altijd naar mij toe omdat ze weet dat ik heel onzeker ben en altijd tè aardig.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ongelofelijk zeg, die is brutaal!
hoe moeilijk ook, je moet hier duidelijk paal en perk aan stellen.
je bent onzeker zeg je, dus het zal je best moeite kosten de buuf terug te fluiten.
heb je geen goede vriendin of familielid die een paar dagen bij je kan komen logeren, om je terzijde te staan?
of anders een nette duidelijke brief?
het zal de verstandhouding niet ten goede komen, maar alles beter dan dit.
heel veel sterkte!

Toegevoegd na 15 minuten:
als jullie een huurhus bewonen, informeer dan eens of de woningbouwvereniging een buurtregisseur heeft, die zou je ook kunnen helpen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

Nou ja zeg :O Knettergek...

Ik zou gewoon een keer zeggen wat je er van vind, ook al is dat moeilijk. En mocht ze er dan niet naar luisteren gewoon aangifte doen wegens stalking. Ze belemmert jouw privacy, en daar heb jij last van evenals je kinderen.
Heel veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stap naar je andere buren en vraag wat zij eraan gedaan hebben om dit te stoppen. Zeg in ieder geval dat je dit niet prettig vindt en dat je het niet langer tollereerd dat ze met je kinderen mee fiets (of wat je ook het meest dwarszit, maar mij geeft het woord kinderen altijd een hele hoop kracht en assertieviteit, omdat ik dan niet voormezelf praat, maar voor hetgeen ik het meest beschermen wil). Wat je ook kunt doen is zorgen dat er rond dat tijdstip een vriend, familie of kennis bij je is die het wel aandurft om tegen haar te beginnen. Als het echt te bond wordt of je weet het niet meer ga dan gewoon naar de politie toe, want dit komt aardig in de buurt van stalken en uitbuiten. Zij kunnen je misschien wat advies geven of ook eens bij je op de koffie komen als zij weer eens naar binnen wil. Het is mogelijk om een soort straatverbod voor buren te krijgen, die mogen dan niet meer bij jou op het pad komen. Dit is natuurlijk wel het laatste redmiddel, maar zo als nu kun je er in ieder geval niet leven, en wordt je geleefd. Heel veel sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal toch een keer op je strepen moeten gaan staan anders kom je hier nooit meer vanaf.

Ik persoonlijk zou haar gewoon de deur uit bonjouren (maar ik ben dan ook een wijf met haar op d'r tanden ;-) ) maar jij zegt dat je altijd tè aardig bent. Zeg dan vriendelijk dat het je erg spijt maar dat ze zelf wel ziet dat jij nog veel te doen hebt. Vertrekt ze niet dan zet je haar aan het werk en wel met een zo vervelendmogelijke klus. Bv. "Jij kan mooi even de WC doen terwijl ik....." of "Jij kan mooi even het gasstel schoonmaken en de keukenkastjes soppen terwijl ik....."" En dan moet jij ook echt aan jouw klus gaan zonder nog aandacht aan haar te besteden. En denk erom, formuleer het niet als "WIL je even....." want dat geeft haar dan de kans om nee te zeggen. Je moet doen of het de gewoonste zaak van de wereld is dat zij bij jou aan de slag gaat. Herhaal dit elke keer als ze komt. Ik denk dat ze er dan vanaf gaat zien bij jou aan de deur te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok , zeg tegen haar dat je het niet fijn vind dat ze iedere dag komt , je kent dr nauwlijks , vertel dat je rust wilt en niet dat zij iedere dag onuitgenodigd op de koffie komt , en dat je kinderen het niet fijn vinden dat ze mee naar school fietst en dat dat haar taak ook niet is , wees zeer duidelijk want zulke mensen zijn hardleers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je lukt zeg dan hoe je erover denkt en de volgende keer de deur dicht houden,en haar negeren.Kan je ook doen als ze al binnen is.Niet samen op de bank maar gaan afwassen ed.Sterkte