Is het gepast om een mooie herinnering in een condoleancekaart te schrijven?

Een tante van mij is overleden. Ik ken haar niet zo heel goed, maar heb wel warme herinneringen aan de keren dat ik als kind bij haar ging logeren. Ik wil graag dat mijn oom, neven en nicht (met wie ik weinig contact heb) dat weten. Is het gepast om daar iets over in de condoleancekaart te schrijven? Ik denk dat het er na de uitvaart misschien niet meer van komt om ze dat persoonlijk te vertellen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Integendeel, ik vind het een mooi gebaar. Het lijkt me voor je oom en neven en nicht fijn om te lezen dat jij mooie herinneringen aan je tante koestert, het zal misschien nu niet meteen doordringen, maar later bij het herlezen van de kaarten zal het een troost voor ze zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zeker niet ongepast! Deel jouw mooie herinneringen met de andere nabestaanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zulke gebaren worden bijna altijd gewaardeerd,uitzonderingen daargelaten. Met dat laatste bedoel ik dat je wel eens ziet staan
GEEN bloemen,geen dit of geen dát. Als wordt verzocht,om zulke gebaren achterwege te laten,lijkt het mij niet meer dan dát te respecteren. Zo niet,dan is het juist altijd fijn om het te doen. Ondergetekende wordt vaak gevraagd,om de aanwezigen toe te spreken en ik heb dat gesprek toen als volgt afgesloten :
"Lieve mensen..de dood is de geboorte van de mooiste herinneringen .." Sterkte overigens met dit verlies van een voor U geliefd mens.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst gecondoleerd Stippel!
Ik vind dat zeker gepast en hoe het ontvangen wordt ligt aan de ontvanger.
Als je het niet doet, dan onthou je jouw oom, neven en nicht misschien informatie, die ze heel graag zouden willen weten.
Zelf heb ik het, als ontvanger, zeer gewaardeerd als mensen hun mooie herinneringen met me wilden delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk moet je dat doen, kaarten worden gelezen en herlezen!
Dat is juist het mooie van geschreven tekst, dat kun je naar behoefte lezen.
Na de uitvaart krijgt de famlilie zoveel te horen van alle aanwezigen en door het verdriet wordt de helft niet eens onthouden.
Ik zou het gewoon doen, dat is een warm gebaar naar de familie toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zeker, zal ook een mooie troost zijn voor de nabestaanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JUIST jouw geschreven herinnering is mooi en waardevol. Nóg veel echter en warmer dan de voorgedrukte tekst, hoe mooi die soms ook kan zijn. Het delen van herinneringen over de overleden persoon zorgt er voor dat je die persoon niet vergeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien mogelijk schrijf ik altijd een persoonlijke herinnering of zelfgeschreven gedichtje op een condoleancekaart. Ik heb er al heel vaak positieve reacties op gehad.
Uit eigen ervaring weet ik ook dat elke herinnering van bekenden of familie heel kostbaar is, als een dierbaar persoon sterft. De overledene kan het immers zelf niet meer vertellen...
Sterkte nog, stippel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het een heel mooi,persoonlijk betrokken gebaar als je dat zou doen,prachtig.