Hoe kan je sneller een huis aangewezen krijgen via de woningbouwstichting als je geen urgentie krijgt?

Waarschijnlijk moet ik 2 a 3 jaar wachten op een woning.
Door persoonlijke omstandigheden wil ik sneller kunnen verhuizen, maar ik krijg geen urgentie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het liefst omgeving Tilburg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Urgentie krijg je zo snel niet meer. Schrijf je in in zoveel mogelijk gemeentes, en laat je goed vertellen wat de voorwaarden zijn. In sommige gemeentes moet je afwachten tot je iets aangeboden krijgt, in andere gemeentes moet je zelf reageren op berichten van de woningcooperatie. Soms gebeurt het ook dat woningen in loting gaan, dan maakt het niet uit hoelang je ingeschreven staat, dan is het gewoon geluk hebben.
Huurtoeslag krijg je tot een bepaalde huurgrens, particuliere huur ligt hier vaak boven, zodat je daar niet voor in aanmerking komt, let daar ook op
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Maakt het wat uit naar welke stad je verhuist want er zijn ook steden waar dat niet geld met die punten, bijv. Domein Enschede, kan je binnen 3 maand een huis hebben.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dan is waarschijnlijk je enigste mogelijkheid om particulier te huren voor een jaar of 2. Je krijgt dan ook gewoon huurtoeslag dat maakt niet uit als je maar een telefoonaansluiting hebt een een vast adres, dus niet op een camping of bungelowpark.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef je op op woningruil.nl Hier kun je ruilen van huurwoning met iemand die graag in jouw omgeving wonen wil. Als je hier actief in bent heb je soms binnen een paar maanden al een huis. Zeker als je nu huurt van een sociale woningbouw. Voorwaarde is wel dat jullie beiden nette huurders zijn en de persoon past in de omgeving waar je woont en vise versa.

Toegevoegd na 59 seconden:
Je kunt je ook in laten loten voor woningen via die site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens bij een makelaars kijken die hebben vaak wel goedkope huurhuizen .
En als je dan nog wilt dan kun je nog laten inschrijven bij een woningbouwvereniging .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet in aanmerking komt voor een urgentieverklaring, krijg je ook niet sneller een huis toegewezen in de sociale sector. Wat je dan overblijft, is de vrije sector.