Mijn vriendin is zwanger, wonen wel samen, maar hebben niks op papier. Wat is de goedkoopste manier voor voogdij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Een geregistreerd partnerschap is de goedkoopste manier
13 jaar geleden
Trouw op maandag- of woensdagochtend bij de gemeente. Is gratis. Dan zijn ook alle rechten gelijk door het huwelijk beschermt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet alleen nog wel de kleine erkennen dat is iets om niet te vergeten anders heb je nog niet de 'juiste rechten'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwen is het gemakkelijkst en is de beste manier om alles geregeld te hebben inzake jouw rechten als vader.
Notarieel eea laten regelen is te omslachtig en duur. Goedkoop trouwen. Klein en simpel.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen met je vriendin naar het gemeentehuis om de vrucht te erkennen, dit betekent dus voor het kind geboren is (neem paspoorten of id-kaarten mee).
Na de geboorte kun je als vader het ouderlijk gezag aanvragen bij de rechtbank. Wederom dient je vriendin toestemming te geven. Google op: aantekening in het gezagsregister.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..het aanvragen van Co-ouderschap is naar mijn weten kosteloos, hoewel je uittreksel bevolkingsregister moet hebben dat moet je wel betalen. Met Co.-ouderschap heb je het geregeld of je nou wel of niet samen blijft. Helaas voor vooral de kinderen, zijn er nog veel vaders die door ruzies en gedoe over rechten door scheiding etc. hun kinderen nauwelijks kunnen zien of enig zeggenschap hebben. Co.-ouderschap is simpel aan te vragen bij de kantonrechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aanvragen bij de Kantonrechter hoeft tegenwoordig niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog makkelijker dus ;-)
1/je vriendin moet toestemming geven dat jij de vader bent.
bij de aangifte van het kindje.
2/een samenlevingscontract is op den duur het goedkoopst.
3/trouwen is een (goedkope) optie, maar dan wel buiten gemeenschap van goederen.
fijne tijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zwager heeft dat ook hij gaat trouwen kost eenmalig 50€ voor trouw boekje ect maar dan zijn de rechten gelijk;) en als je samen woont heeft het niet echt een bijgevoegde waarde toch? Er mogen bij hem maar max 10 mensen mee het gemeentehuis in;)