Waarom zijn sommige merken heel duur en de andere goedkoper?

Waarom zijn bepaalde merken kleeren zoals g star en armani veel duurder dan nike of adidas ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Je zal denken omdat de kwaliteit goed is, maar niets is minder waar, je betaald voor de naam en niets minder dan dat. Testen hebben uitgewezen dat dure merkkleding niet per definitie kwalitatief beter zijn. Vergelijk het met een slecht nieuw album van een artiest, ook al is de cd bagger de prijs is in verhouding net zo hoog als het allerbeste album.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de programma's op televisie worden ook niet beter als je ze op een dure TV bekijkt.

Andere antwoorden (9)

het ligt aan het materiaal dat ze gebruiken, hoeveel en hoe duur. en hoeveel winkels ze hebben. soms ook om dingen die niet in de publiciteit en media komen. of omdat die ene meer internationaal is zegmaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allermeeste betaal je nog voor de naam van het merk dat op de kleren staat, ook al staat het heel klein op het randje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat ik het in een antwoord geef maar over nike dat kost veel maar hun kopen het in voor 1 a 5 euro. die donkere uit het buitenland(niet discriminerend bedoeld) die moeten het dag en nacht maken voor niks. dat heb ik via via gehoord.

Danny koning
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om geld te verdienen. Als een merk 'gewild' is, dan heeft dat merk blijkbaar meer waarde dan een ander merk. Het bedrijf dat dat merk voert, zal dan proberen die meerwaarde te gelde te maken.
En zo ging Levi's dus de prijs van zijn spijkerbroeken regelmatig verhogen, totdat de gemaakte winst maximaal was geworden.
Het is dus niet zo, dat dingen een vaste prijs hebben. Nee, iets heeft een kostprijs en een verkoopprijs. Het verschil is de winst. Als de kostprijs te hoog is, is er verlies, zal het bedrijf stoppen met de productie. Als er winst wordt gemaakt, kunnen bedrijven 'spelen' met de verkoopprijs, om zo te ontdekken wat ze het beste kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige dure merken zoals nike, adidas, armani ed maken veel reclame op tv ed. en dat geld wat ze daar uitgeven moet weer terug verdiend worden door hoge prijzen te vragen, terwijl een paar nikes schoenen in oa vietnam worden gemaakt.
Daar ze een kattepis aan de werkers betalen blijven ze lekker hun zakken vullen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft te maken met o.a.:
-kostprijs
-gebruikte grond-stoffen
-prijs arbeisdkracht/arbeidsloon
-naamsbekekendheid
-gewildheid artikel: schaars: duur, overvloed: goedkoper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de kwaliteit en de naam die ze dragen. Maar natuurlijk ook gewoon om geld te verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkopere materialen ( china ) en meestal geen controle in die fabrieken, bvb dell controleerd alle pc's voor ze die verkopen..

Grtz noobnoob
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat van sommige merken de prijs kunstmatig hoog gehouden wordt. Als het heel duur is denken de mensen dat het ook beter is.
En zo’n duur merk heeft status, en juist om dat ene woordje draait het allemaal. Sommige mensen die merkkleding dragen willen de wereld laten zien ‘kijk, ik heb geld dus ik kies voor topkwaliteit’. Status is het sleutelwoord, maar merkkleding is ook vaak wel van beter kwaliteit en het zit soms lekkerder.