Hoe kom je aan leuke vriendinnen als je niet zo van clubs enzo houdt?

Ik ga (durf) niet zoveel de deur uit en verveel me thuis best veel en voel me vaak alleen Hoe kom je makkelijk in contact met mensen? Hou niet van clubjes of uitgaan en heb weleens een advertentie op internet gezet en daar reageerde meiden op die hele andere interesses hadden dan ik
Heeft iemand een tip voor mij om met mensen in contact te komen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (17)

Dan kun je op school zoeken naar jou types
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ben 34 Dus ga niet meer naar school ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA, sorry.
ik vind het frappant dat bij dit soort vragen meteen een leeftijd gekoppeld wordt.
http://www.chatroulette.com/
Overgrote deel zijn alleen wel mannen
(die niet al te veel aan hebben).

Toegevoegd na 47 seconden:
"De website van Chatroulette™ is een manier om nieuwe mensen te ontmoeten." volgens de website zelf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dank je Lijkt me niks :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spleen Maar lullen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gatsie... Nou daar ben in niet naar opzoek :)
www.vriendinvoorjou.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een + hoor, leuke site zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker een leuke site! Had ik een tijd geleden idd een advertentie staan maar je moet nu opeens betalen :(
Zoek een leuk baantje waar je veel mensen ontmoet. Zelfs sommige collega's kunnen vriendinnen van je worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de sportschool, een leesclub
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou niet zo van clubjes zoals ik beschreef Bedankt iig voor je reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oog sorry, dacht dat je met clubjes uitgaansgelegenheden bedoelden, ik dacht clubs waar feesten worden gehouden enzo. Sorry!
Als je ergens heen gaat bijvoorbeeld naar een soort sport ( waar je intresse ligt) dan leer je daaar mensen kennen die dan ook wat gemeen hebben! ( ze houden daar dan ook van)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te socializen moet je ook zelf je wel sociaal opstellen. De basis van vriendschap zal je vaak toch wel in real live aangaan. Je houdt niet van clubs maar ook niet van uitgaan. Internet mag dan een pracht medium zijn maar mensen echt leren kennen via Internet das toch wel even wat anders. Je kan op een dansschool gaan daar zijn vreemd genoeg heel veel contacten gelegd. Er is altijd wel een club wat wel bij je interesse aansluit ondanks dat je er niet van houdt. Je voelt je waarschijnlijk onzeker en misschien is dat de oorzaak van je aversie tegen clubs etc. Ik kan je nog als tip geven, ga op chatkanalen rondhangen en misschien tref je daar mensen aan die hetzelfde zijn als jij. Ik vertrouw nooit Internet contacten maar vaak zijn chatkanalen bezocht door een hechte groep mensen die elkaar door en door kennen. IRC is zo´n voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Als ik chatkanaal lees krijg ik al de bibbers Ik heb een Angststoornis dus vandaar dat ik niet zomaar naar clubjes ga Ik heb vaak wat tijd nodig om vertrouwen te krijgen en dat vind ik lastig bij clubs Ik ben inderdaad erg selectief maar bij veel internetvriendinnen gezocht reageren vaak mensen die veel problemen hebben Ik heb al genoeg aan mijn eigen problemen en ik wil leuk contact en niet alleen maar geklaag van andere horen Natuurlijk wil ik ook lief en leed delen met een echte vriendin maar ik wil juist positiever in het leven komen te staan
Misschien klinkt het een beetje raar of arrogant maar de laatste jaren heb ik bijna alleen contact gehad met mensen met psychische problemen en daar blijf ik een beetje inzitten Daar wil ik juist uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk af en toe bij evenementen voo rla place. Je ontmoet aardige wat mensen. Grootste gedeelte werk je natuurlijk en zelf kun je het zo gezellig en persoonlijk maken als je wil. Dat is misschien een tussen optie voor je.
in een relatie kan het heel goed dat je dezelfde dingen leuk vind (of juist niet.) en daarom is misschien een type dat je in een zo een club tegenkomt wel niks voor jou. maar als het puur is door je angst zal ik (als ik jou was) er hulp voor zoeken. dat kan alleen maar goed uitpakken. je kan ook altijd sporten gaan doen zoals hardlopen of wandelen (bv met een hond) waarbij je ook wel eens een praatje maakt.
veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen die je graag wilt ontmoeten kom je tegen op plekken waar jij graag bent.
Ga je graag wandelen, fietsen?
Daar kom je mensen tegen met dezelfde interesses, en dan heb je meteen een raakvlak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn heel veel clubs die via internet vrijblijvend groepsacriviteiten organiseren.
Bv leuke mensen leuke dingen
Single en mingle

Ik denk dat je je op groepsgebeuren moet richten in combi met activiteit.
1 op 1 wordt vaak niks via www zoals je gemerkt hebt.
Bij een activiteit heb je altijd een gespreksonderwerp, afleiding dus een houding, en er zijn meerdere mensen om je op te richten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt aan leuke vriendinnen als jij je ook intresseert voor de intresses van die dames. Dus ook meegaan met shoppen of een ( vrouwen) film etc.

Ga op een 'gemengde' sport (korfbal) ga op dansles en stel je open en sociaal op. Kan komt de intresse voor jouw hobbies vanzelf wel.

Je doet me nl een beetje denken aan Cooper van "The Big Bang Theory".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heel cliché, maar ga vrijwilligers werk doen, bijv in het bejaardenhuis. Dit is misschien niet direct de plek om leeftijdsgenoten te ontmoeten, maar het is een veilige plek om jezelf te ontwikkelen en toch wat vaker de deur uit te komen, en je helpt mensen die zich hetzelfde voelen als jij, waardoor je zelf meer waardering krijgt voor jezelf.
Of meld je aan als vrijwilliger voor de zonnebloem. dan kun je mee op vakantie met mensen die hulpbehoevend zijn. Zo kom je in contact met mensen van veel leeftijden en draag je bij in een leuke vakantie samen.
Ook zou je kunnen kijken of er een toneel vereniging is in je buurt. Hier leer je mensen van je leeftijd kennen, kun je je gevoel omzetten in een spel, leer je om jezelf te uiten naar vreemden toe, en kun je een hele hoop durf leren in een veilige omgeving.
Je kunt ook naar maatschappelijk werk stappen in je gemeente. Dit is een gratis dienst en zij weten cursussen en misschine zelfs mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jou, zij kunnen je ook doorverwijzen naar instanties die je verder kunnen helpen.
Achter de pc kun je wel mensen ontmoeten, maar het is altijd maar afwachten wat erachter weg komt. Als je daar slechte ervaringen in krijgt doordat mensen zich anders voordoen bevorderd dat niet echt je vertrouwen in mensen om je heen en om de deur alsnog uit te gaan.
Nu heb ik het wel telkens over gevoel en eigenwaarde, maar ik weet natuurlijk niet precies waarom je de deur niet zo vaak uit gaat.
Misschien is het goed om voor dit alles op een rijtje te zetten waarom je precies niet zo vaak de deur uit gaat.
Dus stel voor jezelf duideljk:
-Waarom ga ik niet zoveel met mensen om?
-Wat wil ik zelf graag doen?
_Wat verwacht ik van de mensen met wie ik omga (en verwacht ik dat ook van mezelf)?
-Is die verwachting realistisch?
Vanuit daar kun je kijken of je gewoon de stoute schoenen aan moet trekken en iets moet gaan ondernemen, of dat het prettig is hier begeleiding bij te krijgen van een derde, zoals maatschappelijk werk of een psycholoog.
Veel sterkte en onthoudt bij alles wat je doet dat de grond onder je voeten niet verdwijnt en je altijd terug naar huis kunt als iets niet bevalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan misschien eens een advertentie zetten in een tijdschrift (Libelle, Flair of zo)
Dan kan je je interesses, leeftijd en woonplaats erbij zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op de site www.buurtlink.nl. Daar zie je wat er voor activiteiten in jouw buurt georganiseerd worden. Vaak zijn er inloopochtenden voor buurtbewoners waar je zonder verdere verplichtingen binnen kunt lopen.
Verder moet je je, zoals anderen hier ook al zeiden, eens afvragen waarom je de deur nauwelijks uitdurft en niet van clubs houdt en daar misschien hulp voor zoeken. De situatie waarin je nu zit zal hoogstwaarschijnlijk blijven bestaan als je er zelf niets aan verandert. Je bent volgens mij nu nog vrij jong. Laat je leven niet zo verder sudderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eerst eens voor jezelf na wat je zelf echt leuk vind om te doen en kijk daarna wat je het leukst vind
om samen te doen met andere mensen. Mogelijkheden genoeg; Stadsdeelkantoren hebben krantjes/gidsen over wat er aan vermaak te doen is of even kijken op internet over jouw regio. Mensen sporen gelijk aan op chatsessies; kijk eerst maar eens om je heen en met jouw interesses kan je ook op de ouderwetse manier mensen/meiden ontmoeten en ja toch wel even de deur voor uit,nog een frisse neus halen ook ;) Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vriendinnen zitten niet alleen in clubs.
Leuke vriendinnen hebben meestal met hetzelfde smaak, denkwijze e.d. Ga ergens heen wat jij leuk vind.

Vooral met dit weer is er wel veel te doen buiten. Liever ergens binnen. Dan raad ik je naar openbare plekken te gaan.

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon regelmatig(er) met vrienden op stap gaan, en daarmee bedoel ik rustig iets gaan drinken op café. Zo heb ik mijn vriendin leren kennen :-)